השקת סדרת iPhone 11 היתה הצלחה כבירה לאפל (Apple) – אבל מכירות הטלפונים של החברה רשמו שפל של חצי עשור ב-2019, כך לפי הערכות חברת ניתוח השווקים קאנליס (Canalys) עם סיום פרסום הדוחות הכספיים של חברות הטכנולוגיה לרבעון החגים.

אפל מכרה ברבעון הרביעי 78.4 מיליון מכשירי iPhone – עלייה של 9% לעומת הרבעון המלא הראשון של סדרת iPhone XS ועלייה דרמטית אף יותר לעומת הרבעון הראשון למכירות iPhone 8 ו-iPhone X. אבל בנתונים השנתיים רשמה אפל שפל של חמש שנים, עם מכירת מעט פחות מ-200 מיליון יחידות. הפעם האחרונה בה נמכרו פחות מ-200 מיליון מכשירי iPhone בשנה הייתה ב-2014. אפל היא היצרנית היחידה מבין חמש הגדולות שמכירותיה ירדו בשנה האחרונה, ונתח השוק שלה עמד על 14.5% בלבד.

סמסונג (Samsung), לעומת זאת, מכרה כמעט 300 מיליון מכשירי Galaxy בשנת 2019 – עלייה של 2% לעומת 2018, ונתח השוק שלה עלה ל-21.8%. בשלושת החודשים האחרונים הצמיחה שלה האטה ל-1% בלבד לעומת שנה קודם לכן, מה שמעיד כנראה על כך שהמכשירים שהושקו במחצית הראשונה של השנה פופולריים יותר מאלה שהושקו במחצית השנייה, ובעיקר מסדרת Note.

וואווי (Huawei) הצליחה לצמוח ב-2019 למרות החרם האמריקאי, וסיימה את השנה עם נסיקה של 17% במכירות ונתח שוק של 17.6%. אם תשמור על המומנטום היא עשויה לשבור בשנה הבאה את השיא של אפל ולחצות את רף נתח השוק של 20% – אם כי נתוני הרבעון האחרון, המצביעים על ירידה של 7% לעומת הרבעון המקביל ב-2018, מעידים כי החרם כן פוגע בחברה הסינית.

קרא עוד:  כל הטלפונים נראים אותו הדבר? תראו איך הם נראו בעבר

שאומי (Xiaomi) ואופו (Oppo) רשמו בשנה החולפת ביצועים דומים למדי ועלו שתיהן ב-4%. הראשונה שמרה על המקום הרביעי עם כ-125 מיליון יחידות ונתח שוק של 9.2%, בעוד השנייה נושפת בעורפה עם כ-120 מיליון יחידות ונתח שוק של 8.8%.

בסך הכל, נמכרו בעולם בשנה החולפת 1.37 מיליארד טלפונים חכמים – ירידה של 2% לעומת השנה שקדמה לה.