היום, ה-4.4.2012, בדיוק לפני שנתיים, החלה אפל את מכירת ה-iPad הראשון בארצות הברית. זה קרה כמה שבועות אחרי שסטיב ג'ובס (ז"ל) חשף את הטאבלט לראשונה ב-27 לינואר ב-Yerba Buena בסן פרנסיסקו, אותו מקום בו הוכרזו ה-iPad 2 וה-iPad החדש.

זה מחשב?
אפל בחרו בדרך מאוד מאוד מקורית להציג את ה-iPad. על המסך מאחורי סטיב ג'ובס הוצג מכשיר iPhone מצד ימין של המסך, ו-Macbook מצדו השמאלי, כאשר בניהם יש רווח קטן. אחרי שסטיב ג'ובס הסביר שאפל הביאה מכשיר טוב יותר לביצוע משימות יומיומיות כגון גלישה, קריאה מיילים, שמיעת מוזיקה וכו', את החלל הריק בין ה-iPhone וה-Macbook שהוצגו על מהסך, מילא ה-iPad. השילוב של שני העולמות הללו יצר למעשה פלח שוק חדש שלא תמיד כולם מצאו אותו כשימושי, אך הוא גרם למהפך בשוק המחשבים ובכניסתם של יצרניות רבות לתחום הטאבלטים.

הביקורות הראשונות היו, כמובן, "זה בסך הכול iPod Touch גדול" וכמו בכל השקה של אפל, לכולם היו תלונות, אך זה לא מנע את רבבות הלקוחות להתייצב ביום המכירה בחנויות כדי לשים את ידיהם על הדבר החם הבא. ביום ההשקה מכרה Apple מספר מרשים של 300,000 מכשירי iPad, ו-3 מיליון בשלושת החודשים הראשונים. כמובן שגם המתחרים לא איחרו לבוא, ועד היום מנסות סמסונג, Asus, מוטורולה, ו-RIM להגיע להצלחה של ה-iPad, אך זה קצת קשה בהתחשב בעובדה שה-iPad מחזיק ביותר מ-60% משוק הטאבלטים.

לפני מספר שבועות הכריזה אפל על ה-iPad 3, או כמו שהוא נקרא – ה-iPad החדש, הדור השלישי למחשב הטאבלט של אפל. הטאבלט שודרג בעיקר ביכולות העיבוד שלו וגם במסך, כך שה-iPad החדש מגיע עם מעבד מסוג A5X, מאיץ גראפי מרובע ליבות, כמו זה הקיים ב-PlayStation Vita, מצלמת 5MP שמצלמת ווידאו ב-Full HD 1080P, מסך Retina יפהפה, תמיכה בדור הרביעי (LTE) וסוללה גדולה פי שתיים מזו של ה-iPad 2 כדי לספק עשר שעות עבודה למרות העומס הטכנולוגי. כיצד ייראו השנתיים הבאות בעולם הטאבלטים? את זה עוד מוקדם לדעת, ובינתיים אתם מוזמנים לקרוא את ההתרשמות הראשונה שלנו מה-iPad החדש.

צילום: Extra Ketchup cc flickr