קרוב למחצית מהנוסעים חשים חרדה כאשר מחשבי ה-Ultrabook, הניידים והטאבלטים שלהם אינו איתם. כ-75% מהאמריקנים הצעירים מעידים שהם סובלים מתסכול עצום כאשר הם מנועים מלטעון את המחשב הנייד שלהם עקב העדר שקעי חשמל בזמן נסיעות.  "הצצה למסך שלי" דורגה כאחת ההתנהגויות המטרידות ביותר בזמן נסיעות וקרוב למחצית המשיבים לסקר דיווחו על פחד עמוק מגניבת המחשב הנייד שלהם.

 כמעט מחצית הודו שהם מוכנים לוותר על נוחות והיגיינה אישית בחיפוש אחר מקור חשמל לטעינת ההתקנים. מאמצים אלה עשויים, למשל, להוביל להעדפת מסעדה או בית קפה בהתאם לזמינות שקעי החשמל בהם, חיפוש שקעי חשמל בשירותים ציבוריים, או ויתור על הנוחות האישית וישיבה על הרצפה ליד השקע רק כדי לטעון את המחשב.

 סקר חדש של חברת אינטל, בחן את גישתם של האמריקאים לטכנולוגיה ונסיעות. הסקר מצא שהנופשים האמריקאים חרדים מאוד כאשר הם נוסעים ללא המחשב הנייד שלהם, מתוסכלים כאשר אינם יכולים לטעון את המחשבים והסמארטפונים עקב העדר שקעי חשמל, וכועסים כאשר נוסעים אחרים מציצים למסך שלהם מעבר לכתף, ובכך פוגעים בפרטיותם ואולי אף בסודיות המידע המוצג.

הסקר של אינטל, שכותרתו "סקר אינטל על נורמות טכנולוגיות בקרב נוסעים" בדק את יחסי הקרבה המתהדקים בין הנוסעים לבין מחשבי ה- Ultrabook, הניידים והטאבלטים שלהם, וחושף כי אמריקאים מרגישים קשר רגשי להתקנים ניידים אלה, עד כדי כך שהם מרגישים רגועים ופחות לחוצים כאשר יש להם גישה לטכנולוגיה במהלך חופשה.

קרוב למחצית המשיבים (44%) מבין הנוסעים האמריקאים הודו שהם מרגישים חרדים כאשר הם נוסעים ללא המחשב הנייד שלהם (הסקר התייחס למחשב  Ultrabook, טאבלט או נייד), ו-87% מהמשיבים הבוגרים הצעירים (בני 18-29) מרגישים שמחים יותר כאשר הם נוסעים עם המחשבים שלהם. המשיבים לסקר גם דירגו את אובדן המחשב הנייד בזמן נסיעות כמלחיץ יותר מאשר אובדן טבעת נישואים (77% לעומת 55%).

יחסי "הזוגיות" של הנוסעים עם ההתקנים שלהם הינם כה נפוצים, עד שהם מודים שהם מוכנים לעשות מאמצים רבים רק כדי להישאר מחוברים. כמעט מחצית מהמשיבים (46%, ו-63% מהמשיבים הצעירים) הודו שהם מוכנים לוותר על נוחות והיגיינה אישית בחיפוש אחר מקור חשמל לטעינת ההתקנים. מאמצים אלה עשויים, למשל, להוביל להעדפת מסעדה או בית קפה בהתאם לזמינות שקעי החשמל בהם, חיפוש שקעי חשמל בשירותים ציבוריים, או ויתור על הנוחות האישית וישיבה על הרצפה ליד השקע רק כדי לטעון את המחשב. 64% מהמשיבים לסקר הודו שהם יתפשרו על הופעתם החיצונית – יוותרו על מייבש שיער או מכשירי עיצוב, תכשירי קוסמטיקה, קרם הגנה מפני השמש, בגדי אימון ואפילו נעליים, ויעדיפו להשאיר במזוודה מקום למחשב האהוב עליהם.

"עכשיו, כשתנופת הנסיעות במלוא עוזה, אנו מגלים שיש מספר פריטים אשר כל האנשים אורזים לנסיעה. פריטים אלה הם מחשבי Ultrabook, מחשבי לוח ומחשבים ניידים. הקשר בין הנוסעים למכשירים הטכנולוגיים שלהם התחזק מאוד בשנים האחרונות לאור התפוצצות המידע, הבידוק והשירותים הזמינים מיידית היישר מהאינטרנט", אמר מייק פארד מאינטל. "עברו וחלפו הימים של נסיעה פשוט לשם 'מפלט' מחיי היומיום. יותר ויותר אנשים רוצים לחלוק את חוויות החופשה שלהם באופן מיידי, ומשתמשים בטכנולוגיה  כדי להפוך את הנסיעה למשעשעת וזכירה יותר."

תסמונת הנוסע הטכנולוגי: ממצאים עיקריים של הסקר

לנוסעים של היום יש ציפיות מוגברות מכל רגע שהם מחוברים לאינטרנט, והם מתייחסים לרגעים אלה כרבי ערך מתוך רצון ליצור, לצרוך ולשתף בבטחה באמצעות מחשב נייד שהינו נוח לצפייה, אינו מכביד על הגב, מעוצב יפה ומשלב סגנון, ביצועים וחיי סוללה ארוכים. החל מהשקת הטכנולוגית הניידת Intel Centrino ב-2003, עד ליצירת קטגוריית האולטרבוק בשנה שעברה, אינטל מזינה ומאפשרת את ההתפתחות של הטכנולוגיה שנמצאת בכל מקום.

 מחשבי Ultrabook השואבים השראה מתכונות חדשות ומותאמות של אינטל, מתמודדים עם החרדות של הנוסעים של ימינו ומקלים על "תסכול השקע" הודות לחיי סוללה של 5 שעות לפחות ויכולות הדלקה מיידית. הם מספקים יתרונות של אבטחת המידע האישי עם טכנולוגיית Intel Anti-Theft ו-Intel Identity Protection, ומספקים מערכות מעוצבות שעוביין פחות מ-2.54 ס"מ, אשר יוצעו בתצורות של מגע ו"משולב" (לוח ומקלדת – Convertible) בשלב מאוחר יותר השנה.

 מועקת הטכנולוגיה

  • נשים מדווחות על חרדה גדולה מזו של גברים בעת נסיעות, והן גם נוטות יותר מגברים לתאר את אובדן המחשב הנייד כחוויה מלחיצה מאוד (82% לעומת 73%, בהתאמה).
  • 3 מכל 4 נוסעים שנסקרו לוקחים עימם את המחשב הנייד על מנת להישאר מחוברים לחברים ובני משפחה (75%), ומדחיקים את הידיעה שתלות בטכנולוגיה מפחיתה את משך הזמן שנותר לבלות עם משפחה וידידים.

 תסמונת השקע הנעלם

  • 63% מהנוסעים הצעירים מודים שיעשו כל מאמץ להבטיח טעינה למחשב שלהם, וכי הם מוכנים לוותר לשם כך על נוחות והיגיינה אישית, כמו למשל לשבת על הרצפה כדי לטעון את המחשב (37%), לחפש שקע פנוי בשירותים ציבוריים (15%) או להעדיף מסעדה או בית קפה משום שהם מציעים שקע חשמל זמין.
  • שלושת רבעי מהנוסעים הצעירים וכמעט שני שליש מהמשיבים לסקר, מוכנים לשלם יותר עבור מחשב נייד בעל חיי סוללה ארוכים יותר כאשר הם בנסיעות.
  • למרות ההתמכרות לטכנולוגיה, 52% מכל הנוסעים מוטרדים מהטרחה הכרוכה בנסיעה עם התקנים טכנולוגיים, לרבות משקל כבד, כבלים מסורבלים וסוללות רזרביות, שלא לדבר על הצורך להוציא את המחשב מתיקו בעת הבדיקות הביטחוניות בשדות תעופה.

"מציצים" ופחד מגניבת המחשב

  • 46% מהנוסעים אמרו שההתנהגות שמטרידה אותם יותר מכל כאשר הם נוסעים עם מכשיר טכנולוגי, קשורה לאבטחת המחשב, לרבות דאגה מאובדן או גניבה ומכך שאדם אחר יציץ למסך שלהם. דאגה זו דווחה על-ידי 62% מהנוסעים הצעירים.
  • למרות הפרנויה שעליה דיווחו, כרבע מהנוסעים (26%) אינם נוקטים באמצעי אבטחה בסיסיים, ומודים שהם מתנהגים באופן לא בטוח, כמו למשל: חשיפה ציבורית של פרטי כרטיס אשראי, התחברות לרשתות Wi-Fi לא מאובטחות, צפייה במסמכים רגישים על המחשב, ואפילו השארת המחשב ללא השגחה.
  • "הצצה למסך שלי" היא אחת ההתנהגויות המטרידות ביותר את הנוסעים. מחצית מהנוסעים האמריקאים (49%) מודים שהם מתרגזים מאוד כאשר אנשים אחרים מתנהגים באופן המטריד את מנוחתם או פוגע בפרטיותם, לרבות הצצה למסך שלהם וצפייה בתוכן פרטי. יותר מ-29% מהנוסעים דיווחו כי הנוסע שלידם הציץ למסך שלהם.
  • למרות שה"מציצים" מדורגים בראש רשימת המטרדים, יותר ממחצית (51%) מהבוגרים הצעירים הודו שהם עצמם הציצו למסך של מישהו אחר ואילו 33% התוודו שהם "חייבים להציץ לכל מסך".

התנהלות בנסיעות

  • 30% מכל הנוסעים אינם סבורים שהם צריכים לכבות את ההתקנים בעת הטיסה.
  • 13% מהנוסעים הצעירים מודים שהם שומרים לעצמם את הסוללות הרזרביות, וחוסכים בזמן סוללה כשהם בנסיעות.
  • גברים מודים שהם מפרים את כללי חברות התעופה בחיפוש אחר קישוריות, ומתעלמים מבקשות לכבות את ההתקנים. יותר מעשירית מהמשיבים מודעים לכך שהתעלמו מהוראה לכבות את המחשב בעת הטיסה (13%), וכי התבקשו באופן אישי לעשות זאת על-ידי דייל/ת לאחר שהתעלמו מהוראות קודמות (11%).

 קנאת חובבי הטכנולוגיה

  • שישה מתוך 10 משיבים (64%) דיווחו כי הם מחשיבים את המחשב הנייד שלהם כחלק מהסגנון האישי שלהם.
  • חמישית מהמשיבים (21%) הודו שהם מרגישים קנאה (נשים באופן מובהק יותר מגברים-  34% לעומת 22%) כאשר הם רואים המחשב מחשוב נייד "מגניב" יותר משלהם.

 סקר אינטל על נורמות טכנולוגיות בקרב נוסעים

הסקר נערך במהלך חודש מאי 2012, בארה"ב דרך האינטרנט, בקרב מדגם ארצי מייצג של 2,500 בגילאי 18 ומעלה. המשיבים נשאלו לגבי נסיעות עם התקני אולטרבוק, מחשבי לוח ומחשבים ניידים. למידע נוסף על "הסקר של אינטל" על נורמות טכנולוגיות בקרב נוסעים, בקרו ב- www.intel.com/newsroom/?travel.

צילום: לשכת דובר אינטל ישראל

-פרסומת-
מדור ההודעות לעיתונות של האתר נותן במה לחדשות ולהכרזות המתרחשות בשוק הישראלי. זהו שירות לציבור קוראי האתר והכתבות פורסמו כלשונן וככתבן. אין האתר אחראי על תוכן הכתבה והוא אינו קשור או מושפע מכך.