אפליקציית אינסטגרם (Instagram) של פייסבוק (Facebook) תציע בקרוב למפרסמים מיקום נוסף ואטרקטיבי לחשיפת מותגים ומוצרים: מסך Explore, המשמש לצורך גילוי ערוצים ויוצרים חדשים באמצעות אלגוריתמים המזהים את תחומי העניין של המשתמש.
התכונה הזו וותיקה למדי ומלווה את אפליקציית אינסטגרם כבר שנים, אולם רק עתה כאמור הוחלט לשלב בה גם תכנים פרסומיים. גם זה נעשה באופן עדין יחסית: בשלב הראשון ועד להודעה חדשה, הפרסומות לא יופיעו מייד לאחר הכניסה ללשונית Explore, אלא רק לאחר שהמשתמש כבר לחץ על תמונה או סרטון וידאו שמעניין אותו. במקרה זה, עשויה אינסטגרם להציג תכנים פרסומיים מתחת לתוכן שאותו ביקש המשתמש לראות.
במהלך השבועות הקרובים תערוך אינסטגרם ניסויים ראשונים בפורמט הפרסום החדש, על מנת לפרסם את מוצריה שלה, בראשם שירות הוידאו IGTV. לאחר מכן תחל להציע את המיקום למפרסמים, תחילה כתוספת לפרסומות שהם כבר רוכשים באפליקציה, ובסופו של דבר כברירת מחדל שאותה ידרשו המפרסמים לבטל אם מסיבה כלשהי אינם מעוניינים בפרסומות מסוג זה.
לזכותה של אינסטגרם יאמר כי למרות שבאופן רשמי לא אפשרה עד כה פרסומות בלשונית Explore, הרי שמזה שנים מנסות חברות לנצל מיני פרצות באלגוריתם בכדי להסתנן לרשימת ההמלצות של משתמשים. מנקודת מבט זו, בחרה אינסטגרם זירה שממילא נוצלה על ידי אלמנטים מסחריים, ותכניס בה מעט סדר מתבקש.