האם אפליקציית שיתוף התמונות הפופולרית מתכננת שדרוג שקשור באמוג’י? מתברר שבחודשים האחרונים החברה מנהלת מחקר פנימי משלה שעוסק בפופולריות הגואה של השימוש באמוטיקונים (אמוג’י). מה שככל הנראה הניע את המחקר היא השקת מקלדת האמוג’י של חברת אפל (Apple) ב-iOS 8, ושדרוגה לפוליטקלי קורקט ב-iOS 8.3.
לפי המחקר, השימוש הכללי באמוג’י עלה ב-10 אחוז מאז השקת המקלדת, וכעת כמעט 50 אחוז מכל הטקסטים והכותרות של תמונות באינסטגרם מכילות סוג כלשהוא של אמוטיקון. בנוסף מצאה החברה כי שיאנית האמוג’י היא פינלנד, בה 63 אחוז מההודעות שנשלחות מכילות אמוטיקון כלשהוא. הבאות בתור הן צרפת (50 אחוז), בריטניה (48 אחוז), גרמניה (47 אחוז), איטליה (45 אחוז), רוסיה (45 אחוז), ספרד (40 אחוז), יפן (39 אחוז) וארה”ב (38 אחוז). בנוסף גילתה אינסטגרם כי משתמשים לאט לאט הולכים ונוטשים סלנג אינטרנטי (כמו LOL, XOXO, ROTFL) לטובת אמוטיקונים שמביעים את אותו הסנטימנט.
המחקר ככל הנראה שימש בסיס להשקה האחרונה של החברה בשבוע שעבר – תגיות שמבוססות על אמוטוקונים. אינסטגרם טוענת כי בקרוב תפרסם את המחקר המלא שיסייע להבהיר את הפיצ’ר הזה.