אינסטגרם לוגו

אינסטגרם (Instagram) מציגה חידוש שעשוי להעשיר את חווית הצפייה בסיפורים (Stories) בעלי תוכן מוזיקלי: תצוגת מילות השיר המתנגן ברקע, בסנכרון מלא ואוטומטי עם הקטע שנבחר להשמעה. מדובר למעשה בשדרוג לתכונת הסטיקרים המוזקיליים (Music Sticker), אותה הציגה האפליקציה לפני כשנה.

כדי ליהנות מהחידוש, יש ליצור סיפור, ואז לבחור בסטיקר מוזיקה ולחפש את השיר שאותו מעוניינים להוסיף. במידה וניתן להציג מילים מהשיר, יכול המשתמש לבחור עיצוב, גודל ופונט בעבור המילים המוצגות, ואפילו לבחור אילו מילים להציג ואילו לא. בעת הצפייה בסיפור, יושמע השיר ברקע באופן אוטומטי, וכאמור המילים יופיעו על המסך בסנכרון עם קצב המוזיקה.

הסטיקר המוזיקלי משמש למעשה לקידומו של האמן המככב בשיר. בלחיצה על המילים, עובר המשתמש לעמוד הכולל פרטים נוספים על האמן המבצע, אפשרות האזנה לקטעים ארוכים יותר משיריו, וגם קישורים לרכישת אלבומים או כרטיסים להופעות. נראה שתזמון השקתה של התכונה החדשה איננו מקרי: בדיוק השבוע השיקה אפליקציית TikTok הפופולרית אפשרות לכתיבת טקסט על גבי הקליפים המצולמים, כך ששתי האפליקציות כעת מתחרות ראש בראש על הפקת תכנים מוזיקליים לקהל הצעיר.