לפי סקר חצי שנתי שעורכת חברת הפיננסים והמחקר פייפר ג’אפרי (Piper Jaffray), מתברר שאפליקציית Snapchat (סנאפצ’אט) כבר אינה האפליקציה המועדפת על קהל הצעיר, והיא פינתה את מקומה לטובת Instagram (אינסטגרם), שעלתה מהמקום השני, בהיבט של שימוש לפחות פעם אחת בחודש. ההפרש בין שתי האפליקציות היה תמיד זעיר, אבל זו הפעם הראשונה מזו שנתיים וחצי ש-Instagram מובילה את טבלת השימושים. ובכל מקרה כוחן הכולל של שתי האפליקציות המובילות עלה.
הסקר, שנערך בארצות הברית בקרב 8,600 צעירים בעלי גיל ממוצע של 16, מצא כי 85% מהנשאלים משתמשים ב-Instagram לפחות פעם בחודש, 84% ב-Snapchat, אחר כך 47 ב-Twitter ורק 36% ב-Facebook. באביב האחרון Snapchat עוד הובילה עם 83% לפני יריבתה עם 82%.
מה שמעניין לראות הוא את הצניחה של Facebook בקרב הצעירים. באביב 2016 זו הייתה הרשת השלישית ברשימה עם 60%. שנתיים אחר כך והיא כבר ירדה ל-36%, כאמור.
יחד עם זאת, בתפיסת הקהל Snapchat עדיין מובילה: 46% מהצעירים טענו כי זו הרשת החברתית המועדפת עליהם, לעומת 35% ל-Instagram ורק 6% ל-Twiiter ו-5% ל-Facebook.
כמו כן חשף הסקר כי אמזון (Amazon) היא אתר הקניות החביב על צעירים בעוד נייקי (Nike) במקום השני, וכי נטפליקס (Netflix) הוא שירות הזרמת הוידאו החביב על הצעירים בעוד יוטיוב (YouTube) במקום השני.
אינסטגרם מציעה את כל מה שיש לסנאפצ’אט להציע ואפילו יותר.
אם היו עושים את הסקר בארץ, אני בטוח שאינסטגרם הייתה מובילה בהרבה על סנאפצ’אט.