גוגל (Google), במהלך כנס המפתחים I/O 2019, הציגה גם גרסה חדשה של הסייענית הדיגיטלית Google Assistant. בגרסה החדשה תוכל הסייענית לענות לשאלות ופקודות קוליות באופן כמעט מיידי – עד פי עשרה מהר יותר מהגרסה הנוכחית. במהלך ההדגמה הצליחה הסייענית לענות לרצף ארוך של בקשות ללא הפסקה, לרבות לפקודות כגון מעבר בין אפליקציות, משלוח הודעה או חיפוש אחר תמונה.

מאחורי הזינוק בביצועים ניצב שינוי מהותי באופן שבו הסייענית הדיגיטלית מטפלת בפקודות קוליות. עד כה, מטלת פענוח הפקודות וביצוען בוצעה על ידי שרתים מרוחקים, כך שהיה צורך בזמן ממושך באופן יחסי לשדר לגוגל את המידע באמצעות האינטרנט, ואז לקבל בחזרה את התשובה הרלוונטית. בגרסה החדשה הצליחה גוגל לדחוס את מודל הבינה המלאכותית המתקדם לקובץ בגודל של 500 מגה-בייט, ועיבוד המידע נעשה כולו במכשיר עצמו.

הסייענית החדשה לא רק מהירה יותר, אלא גם חכמה יותר: היא מסוגלת להבין באופן עצמאי כיצד למלא טופס הזמנה, וכך להזמין עבור המשתמש כרטיסי קולנוע, או לשכור חדרי מלון ורכבים לטיול בחו״ל. לטענת גוגל, לא נדרשת כל התאמה מיוחדת מצד ספק השירות בכדי ש-Google Assistant תוכל להזמין דרכו מוצרים. הסייענית הדיגיטלית פשוט לומדת את האתר וכיצד להשתמש בו, ותמלא את הטפסים הרלוונטיים באופן עצמאי.

הגרסה החדשה של Google Assistant צפויה להגיע למכשירי ה-Pixel של גוגל במועד מאוחר יותר השנה, כמו גם למסכים חכמים מסדרת Google Nest. החברה לא ציינה מתי היא צפויה להשיק גרסה זו לכלל מכשירי האנדרואיד.