אפל (Apple) אמנם רשמה ירידה של כ-16% במכירות מכשירי האייפון ברבעון הראשון של 2016 ועוד לא ברור כיצד ייראו הרבעונים הבאים, אולם בכל הנוגע למקומה בעולם הסלולר היא עוד יכולה להיות רגועה: נתוני חברת המחקר IDC מראים כי אפל עדיין ממוקמת במקום השני בצמרת מיד לאחר סמסונג שגם היא רשמה ירידה, אך קלה יותר, עם מכירות של 81.9 מיליון מכשירים סה”כ (0.6%-) לעומת 51.2 מיליון מכשירים של אפל.
לסמסונג זה נחשב דווקא לעלייה חדה בהשוואה לרבעון האחרון של 2015 שסגר שנת מכירות קשה מבחינתה, אולם ב-IDC מציינים כי העלייה הגדולה השנה נתונה למכירות Galaxy S7 ו-S7 Edge שלפי דיווחים קודמים, נמסרו למשווקים מעל 10 מיליון יחידות, דבר שהאנליסטים מעריכים כי יסייע לה אף בהמשך הדרך עם השקתו של Galaxy Note 6. אצל אפל, מי שאמור לסייע לה לחזור למוטב הוא ה-iPhone 7, אולם עוד לפני כן ייתכן כי ה-iPhone SE יסגור לה את הפער הנדרש.
הסיניות חדשות
את המקומות הבאים תופסות, איך לא, היצרניות הסיניות ולרשימה נכנסו באופן מפתיע גם יצרניות פחות מוכרות. וואווי רשמה עלייה של כמעט 60 אחוז עם מכירות של 27.5 מיליון מכשירים, מה שמקנה לה את המקום השלישי. אחריה היא OPPO עם 18.5 מיליון מכשירים ועלייה חדה של 150% במכירות ובמקום החמישי צצה לה Vivo עם מכירות של 14.3 מיליון מכשירים ועלייה של 120% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, זאת בזכות X5 Pro שבזכותו ההובלה.
הנעלמות מרשימת החמישייה הפותחת אלו הן לנובו (Lenvo) ושאומי (Xiaomi), שהאחרונה עוד לא החלה למכור את הדגם החדשה שלה (Mi 5) ואילו לנובו לא הציגה דגמים רבים בתקופה האחרונה וקפאה מאז רכישתה של מוטורולה (Motorola).
סה”כ המכירות ברבעון האחרון עלו ב-0.2% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה וכי למרות העלייה הקלה, שוק הטלפונים החכמים נמצא בהאטה בהשוואה לשנים קודמות.
איך בדיוק אופו/vivo עקפו את שיאומי?!?!
שיאומי underrated בטירוף וגם היא לא פונה מספיק לשוק המערבי והישראלי(פיצול הדגמים בין סין לעולם וקושי במציאת מכשיר עם רום רשמי הן עוד בעיות)
הצרכנים מתחילים להצביע ברגליים ובארנק….. נמאס לשלם על סלולר כאילו יש עודף כספים מיותר בארנק….
“אותו המוצר בלי המותג…” מצלצל מוכר לא ?
בואו לא נשכח שלאפל יש סך הכל 5 דגמים שנמכרים בתקופה זו לעומת סמסונג שיש לה כמה עשרות אם לא יותר, אז ממש לא נכון להשוות מספרים בין שתי החברות
זה לא שאין לה אפשרות לעשות גם ככה…
אף אחד לא אמר, אבל בדיוק כמו שפרארי לא מייצר מכוניות זולות להמונים אפל לא מנסה לעשות טלפונים זולים. אפל פונה לסוג מסויים של אוכלוסיה בדיוק כמו ששוק רכבי היוקרה עושה.
לכן כמו שלא משווים מכירות של פרארי לפורד אי אפשר להשוות חברה שמוכרת מגוון עצום של דגמים כמו סמסונג לאפל שמוכרת ומכוונת לשוק מסויים