בצל הדיווח האחרון על מאזנה הכספי של אפל ברבעון האחרון ועל עלייה במכירות מכשירי האייפון לעומת הירידה האיטית במכירות של מכשירי האייפד (iPad), עולה כי למרות הכל האייפד עדיין מוביל, אך השוק כולו מתנהל בעצלתיים.
עפ”י הסיכום האחרון שערכו אנליסטים של חברת המחקר IDC, נמצא כי על אף שמכשיר האייפד ירד במכירותיו ברבעון האחרון לעומת הרבעון הקודם ועומד כעת על כ-16.4 מיליון מכשירים שנמכרו המהווים צניחה של כ-16 אחוזים מהרבעון המקביל אשתקד בו נמכרו כ-19.5 מיליון, מכשיר האייפד עדיין ממשיך להוביל את נתח שוק הטאבלטים, אך מורגשת עלייה איטית למדי במכירת מכשירי הטאבלטים ברבעון הנוכחי לעומת אשתקד, שצמח רק בכ-3.9 אחוזים.
לעומת הירידה הדרמטית במכירותיו של מכשירי האייפד, דווקא הטאבלט של יריבתה העיקרית, חברת סמסונג, נמצא בעלייה מתמדת לעומת שנים קודמות: ברבעון הראשון של 2014, מכרה החברה כ-11.2 מיליון יחידות לעומת הרבעון המקביל אשתקד בשנת 2013 בו מכרה רק כ-8.5 מיליון יחידות. אילו נציין זאת באחוזים, נגלה כי נתח השוק מכשירי הטאבלט של סמסונג צמח בכ-22.3 אחוז לעומת אשתקד בו נרשם נתון של כ-17.5 אחוז.
הירידה הדרמטית ביותר מורגשת (ולא בכדי) דווקא אצל היצרניות הקטנות לכאורה, כאשר טאבלט הקינדל (Kindel) של אמזון (Amazon) ספג את המכה הקשה ביותר. בהשוואה לרבעון הראשון בשנת 2013 בו מכרה החברה כ-1.8 מיליון מכשירים, ירד ברבעון הנוכחי מכשיר הקינדל עד לרמה של מיליון יחידות בלבד, שבהשוואה לשנים קודמות לעומת יצרניות אחרות ירדו מכירותיו בכמעט 50 אחוז (47.1 ליתר דיוק).
יתר השחקניות שחולקות יחדיו את נתח השוק של מכשירי הטאבלטים הן חברת אסוס שמחזיקה בכ-חמישה אחוזים, וחברת לנובו שמחזיקה בכ-4.1 אחוזים מנתח השוק. חשוב להדגיש כי שתי היצרניות הגדולות שהן אפל וסמסונג כאמור, מחזיקות יחדיו נתח שוק של כ-55 אחוזים שמתחלקות בכ-32.5 לטובת אפל ובכ-22.3 לחברת סמסונג.
מוזר שהטבלט של סמסונג מצמצם את הפער ביחס לאייפד.
הייתי מצפה שאסוס תוביל את שוק האנדרואיד.
שכן הנקסוסים הם הכי טובים בשוק זה.
הנקסוסים לא הכי טובים, אלא הכי טובים ביחס למחירם. זהו הבדל משמעותי.
ובנוסף, לא ברור האם הנקסוסים נכללים בסיכום, והאם תחת חברת אסוס, או שהכוונה לממותגי אסוס בלבד.