יבמ (IBM) הציגה בכנס THINK עוזר וירטאלי חדש בשם Watson Assistant שלפי החברה משלב בין בינה מלאכותית, תשתיות ענן, ו-‘האינטרנט של הדברים’ (IoT). לטענת החברה, העוזר יודע לחזות את הצרכים של המשתמש, להציג המלצות יזומות ולספק חוויית משתמש מותאמת אישית. בחברה אף טוענים שזה העוזר הווירטואלי הראשון בשוק שבאמת לומד להכיר לעומק את המשתמש לעומק, וכן מציע יכולת שילוב בפעילות ארגונית ולא רק צרכנית/ביתית.
ביבמ מספרים כי את Watson Assistant ניתן לשלב בכל סביבה, חפץ או שירות, החל בממכונית, דרך חדר מלון וחנות קמעונאית ועד חדר ישיבות את ההמלצות הוא מספק גם בהתאם למשתנים תלויי הקשר כמו מיקום, השעה, מזג האוויר ועוד.
אחד ההיבטים הבולטים, שאמור להבדיל את המסייע של יבמ, הוא שבניגוד למסייעים אחרים, Watson Assistant יידע ליזום שיחות בזמן ובהקשר הנכון, תוך התאמת הנושא והצגת המלצות שמותאמות למשתמש ותוך שימוש ביכולות הענן שמציעה יבמ.
ביבמ יודעים לספר על שורה של חברות שכבר שילבו את Watson Assistant. כך לדוגמה יצרנית המערכות לרכב HARMAN, הציגה בכנס את Digital Cockpit שהיא מערכת המשולבת בתא הנהג של דגמי מזרטי GranCabario לשיפור הבטיחות, הנוחות והיעילות; שדה התעופה הבינלאומי של מינכן התחיל להפעיל רובוט בשם ג’וזי המבוסס על Watson Assistant שמדריך את הנוסעים בטרמינל; ואילו הרויאל בנק בסקוטלנד התחיל להשתמש במערכת על מנת לנתב שיחות של לקוחות ולהשיב על שאלותיהם.
https://youtu.be/_XuvflTf7Ow
what-son?
מי צריך עוד עוזר ת וירטואוזי…. סליחה וירטואלי….
במקום הצפה של “עוזרים”…
תאחדו פלטפורמה ואז יריח וורדים ושושנים….