וואווי (Huawei) פרסמה הבוקר נתונים ראשוניים על ביצועיה במחצית הראשונה של 2019, והתגאתה בכך שלמרות החרם האמריקאי, היא המשיכה לצמוח בקצב גבוה.
הכנסות החברה בחודשים הגיעו לכ-58.2 מיליארד דולרים עם עלייה של 23% לעומת החודשים המקבילים ב-2018. נשיא החברה, ליאנג הואה, ציין כי רוב המכירות אמנם היו לפני תחילת החרם האמריקאי, אך הוסיף כי למרות החרם הצמיחה נשמרה גם בחודשים האחרונים.
החטיבה הצומחת ביותר בחברה היתה הצרכנית, זו העוטפת את עסקי הטלפונים, הטאבלטים, המחשבים והמחשוב הלביש. וואווי מכרה במחצית הראשונה 118 מיליון טלפונים, כולל של המותג Honor, עם עלייה של 24% במונחים של שנה לשנה, 10% יותר טאבלטים, פי 3 יותר מחשבים ופי 2 יותר מכשירים לבישים. בסך הכל הייתה החטיבה אחראית לכ-55% מכלל הכנסות וואווי.
בנוסף הציגה החברה דו”ח שבוצע עבורה על ידי חברת מחקר וייעוץ מלונדון המנסה להרגיע את החששות מריגול של הממשלה הסינית אחרי התקשורת המתבצעת באמצעות ציוד של וואווי. לפי הדו”ח, דור 5 בנוי כך שיש הפרדה מלאה בין ציוד התקשורת וליבת הרשת, ולכן לוואווי – או לממשלה הסינית לגרסת אלו הטוענים כי היא מכתיבה את עסקיה של החברה – לא תהיה לעולם גישה לכל התקשורת ברשת דור 5 שבה משולב ציוד של החברה.
בתוך כך, אתר The Information מדווח כי וואווי אמנם לא נפגעה קשות מהחרם, אך כן נאלצה לוותר על הכנסות נוספות. לטענת האתר עד הוספתה של החברה ל’רשימה השחורה’ של הממשל האמריקאי היא עבדה בשיתוף פעולה צמוד עם גוגל להשקת רמקול חכם ממותג. עם זאת, כאשר נכנס לתוקפו האיסור למכור לחברה טכנולוגיות אמריקאיות, הושהה שיתוף הפעולה ופיתוח הרמקול, שהיה אמור להיחשף בתערוכת IFA שתתקיים עוד כחודש, הוקפא.