מאז 2009 עורכת חברת המחקר J.D. Power and Associates, סקר דו-שנתי אשר בוחן את שביעות הרצון של הלקוחות מהטלפון הסלולארי שלהם. הסקר חולק לשני חלקים אחד המוקדש למכשירים סלולארים רגילים וחלק ההמוקדש למכשירים חכמים. הדו"ח נותן לנו הצצה אל שביעות הרצון הצרכנים מיצרניות הסלולאר השונות ומה משפיע בעיקר על חווית השימוש. לצורך הכנת הדו"ח נדרשו 7,080 צרכנים לדרג את חווית-שימוש, קלות השימוש, עיצוב והתכונות והיכולות של המכשיר שברשותם.

הכי מרוצים בעלי אייפון, HTC ראשונה מבין יצרניות האנדרואיד
במקום הראשון מבין כל יצרניות המכשירים החכמים מובילה אפל עם דירוג של 839 נקודות (מתוך 1000) ומיד אחריה HTC עם 798 נקודות, אשר מובילה את הטבלה בהשוואה ליצרניות אחרות של מכשירי אנדרואיד. בנוסף אפל ו-HTC שניהן נמצאות במגמת שיפור לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

שתי החברות חצו את ממוצע הנקודות בתעשייה שעומד על 774 נקודות, מתחתיהם נמצאות סמסונג ומוטורולה עם 769 ו-758 נקודות, בהתאמה. בתחתית הטבלה ניתן למצוא את את RIM יצרנית מכשירי הבלאקברי עם 733 נקודות, נוקיה עם 702 נקודות ופאלם עם 697 נקודות.

המפסידה הגדולה: הסוללה
נראה כי אחד הגורמים המשפיעים ביותר על חווית השימוש של המשתמש ובהחלטה האם לרכוש מכשיר חדש מאותו היצרן לא מובילה דווקא מהירות השעון של המעבד או כמות המגה-פיקסלים של המצלמה אלא בעיקר זמן הסוללה. בעידן שבו המכשיר הסלולארי הפך להיות הרבה מעבר לטלפון ואנשים משתמשים בו כדי לשלוח הודעות דואר-אלקטרוני, הודעות מיידיות, להתעדכן בחדשות ובעדכונים מהרשתות החברתיות השונות. אין זה מפתיע שצרכנים רוצים להיות "מחוברים" כל הזמן ולא לחפש את המטען באמצע היום.

דווקא בתחום זה נראה כי יש הרעה בהשוואה לדו"ח של שנה שעברה ואף קיים שוני בין לקוחות בעלי מכשיר דור-רביעי המדרגים את זמן הסוללה בכ-6.1 נקודות (מתוך 10) ואילו בעלי מכשיר דור-שלישי נותנים לזמן הסוללה של המכשיר שלהם דירוג של 6.7 נקודות וגם זו ירידה בהשוואה של לדירוג של 6.9 אשר ניתן לזמן הסוללה בדו"ח של שנה שעברה. אין הנתונים הללו מפתיעים שכן ידוע שמכשירי דור-רביעי הם זוללי סוללה, אך נראה כי על-מנת לשמור על הנאמנות למותג ייאלצו יצרניות המכשירים להציג שיפורים גם בתחום הזה.

-פרסומת-
מנהל רשתות במקצועו והוא בעליו הגאים של ערוץ היו-טיוב The G3 Show. הוא גיימר, גיק וכל מה שבניהם. דעתן וחובב חפיצים מושבע. שי מחליף טלפונים כמו גרביים וכל כמה חודשים ניתן למצוא אצלו חפיץ חדש ביד. הדבר היחיד שהוא אוהב יותר מחפיצים הוא להשתמש במושגים עבריים (ידעתם שחפיצים הם גאדג'טים?). בזמנו החופשי המועט משמש שי כמקור מידע טכנולוגי ״של החבר׳ה״.