הקמתם חנות וירטואלית מעוצבת וידידותית לשימוש, כל המוצרים ממתינים בשקיקה לקונים, אבל עכשיו נותר לכם להסדיר את עניין הסליקה, כדי שתוכלו לקבל כסף מלקוחות.
חנויות וירטואליות הן בהחלט הדבר החם בעולם הטכנולוגי, ומאפשרות לצרכנים לרכוש כל שברצונם בקלות רבה ולקבלם עד לפתח ביתם. כיום יותר ויותר ישראלים מעדיפים לשבת בזמנם הפנוי ולרכוש מוצרים, ונראה כי אחוזי המכירות באונליין מזנקים מידי שנה. ריבוי החנויות הווירטואליות ברשת הוליד באופן טבעי את הביקוש וההיצע בשוק לשירותי סליקה, ולכן רגע לפני שבוחרים חברת סליקה, כדאי לקחת בחשבון כמה דברים חשובים.
הדרכים לגביית תשלום בחנויות וירטואליות
לפני שנצלול לטיפים לבחירת חברת סליקה, נסביר שקיימות שתי דרכים עקרוניות לביצוע סליקה באינטרנט:
- להקים עמוד סליקה באתר שלכם, דבר הדורש ידע טכני.
- להשתמש בשירותיו של צד שלישי, כלומר חברה המתמחה בשירותי סליקה לעסקים.
הדרך השנייה נחשבת להרבה יותר פשוטה ופופולרית, משום שגורם שלישי, שיכול להיות חברת האשראי יטפל בכל הקשור לסליקה. כלומר, הגולש יועבר לאתר של שירות הסליקה, יבצע את התשלום ויוחזר לאתר. בדרך זו חברת האשראי תטפל בכל הקשור לאימות הכרטיס, החיוב בפועל והעברת הכסף לחשבון שלכם אחת לחודש. בנוסף לכל אלה, תוכלו לקבל דו”חות מסודרים על הרכישות שנעשו ולעקוב אחרי התשלומים שבוצעו.
אז בואו נראה על מה חשוב לשים דגש בעת בחירת חברת סליקה:
סליקה של כל מותגי כרטיסי האשראי
כיום קיימים סוגים שונים של כרטיסי אשראי, החל מכרטיסים בנקאיים, חוץ-בנקאיים, כרטיסי קרדיט וכרטיסי דביט. בדקו האם חברת הסליקה מכבדת את כל הכרטיסים הנפוצים, כך תוכלו לחסוך הרבה כאבי ראש בהמשך.
אפשרות לפתרון סליקה טלפונית על ידי נציג מכירות
ידוע כי חנויות וירטואליות מאובטחות מאוד בנושא הרכישה, אך עדין ישנם אנשים המעדיפים לשלם בעסקה טלפונית. בנוסף, ישנם אנשים בעלי מוגבלויות או אנשים המתקשים לשלם דרך האתר שיעדיפו לשלם טלפונית, ולכן בדקו האם החברה מאפשרת גם סליקה טלפונית על ידי נציג. נציין כי פעמים רבות אנשים מעדיפים לברר טלפונית אודות המוצר, כך שעל ידי סליקה טלפונית ניתן לסגור עסקה באופן מיידי מבלי להפנות את הלקוח חזרה לאתר.
מערכת סליקה רב מטבעית
העידן האינטרנטי מאפשר לנו למכור גם ללקוחות מעבר לים, ולכן אם ברצונכם לגדול בעתיד או למכור ללקוחות בינלאומיים, העדיפו לעבוד עם חברה המציעה מערכת סליקה רב מטבעית. פרמטר זה חשוב לבעלי צימרים, דירות Air bnb, חנויות תכשיטים המוכרות לחו”ל ועוד.
ניהול ביטולים וזיכויים ידידותי
ביטולים וזיכויים הם חלק לא מבוטל משגרת חייהם של בעלי חנויות וירטואליות, ולכן העדיפו לעבוד עם חברה המציעה ניהול ידידותי למשתמש, כך שתוכלו לבצע ביטולים וזיכויים ביתר קלות.
ממשק ניהול ומערכת דו”חות מותאמים אישית
כל חנות דורשת מערכת ניהול ייחודית משלה המאפשרת לעקוב אחרי הרכישות וההזמנות, ולכן כדאי להתרשם מהמערכת מבעוד מועד ולבחון את התאמתה לאופי החנות. כמו כן, בדקו האם חברת הסליקה מציעה מערכת המתממשקת לכל סוגי האתרים ושפות התוכנה הקיימות, כך שתוכלו לחבר ביתר קלות את האתר למערכת הסליקה.
אינטגרציה למערכות נוספות
ישנן מערכות נוספות שעשויות להתחבר למערכת הסליקה כמו תוכנות הנה”ח, CRM ושירות לקוחות. בדקו היטב האם קיימת אינטגרציה למערכות אלה, כך תוכלו לחסוך בזמן יקר בניהול ההזמנות.
לסיכום, בחירת חברת סליקה בחנות וירטואלית היא לא עניין של מה בכך, ולכן מומלץ להקדיש זמן ולבחון היטב את צורכי העסק העכשוויים והעתידיים, וכך לבחור מערכת סליקה המותאמת אישית לאופי פעילות החנות וצרכיה העתידיים.