פרסום ממומן בגוגל מהווה ללא ספק את סוג הפרסום היעיל ביותר כיום עבור עסקים. חשוב מאוד למדוד את הנתונים המתקבלים מגוגל אדוורדס אודות קמפיין בצורה הטובה ביותר וכן, להעניק להם את מלוא תשומת הלב, על מנת שהקמפיין שלכם יביא את התוצאות המקסימליות בהשקעה כספית מינימלית.

פרסום באמצעות גוגל אדס, מאפשר לכל אדם להגיע לקהל יעד פוטנציאלי מדויק מחד ומאידך, לבחון את הביצוע של הקמפיין שלו, על מנת לייעל אותו, באמצעות כלים אשר גוגל אדוורדס מציע לו.

באיזה מדדים כדאי לבחון הצלחה של קמפיין

חשוב מאוד לדעת שהמערכת של גוגל אדוורס, אוספת לא מעט נתונים על כל קמפיין ממומן. מרבית הנתונים הם כמותיים, אך כאשר רוצים לבדוק או למדוד הצלחה של קמפיין ממומן, כדאי לבחור את הנתונים הרלוונטיים ביותר לבדיקה, אשר יהוו את המדדים שנכון לבדוק איתם את ההצלחה של הקמפיין, מבין כלל הנתונים שמערכת גוגל אדוורדס מציעה. את המדדים הללו כדאי ליצור בדוחות או תרשימים באמצעות המערכת. אז מהם המדדים הטובים ביותר לבדיקת ההצלחה של קמפיין ממומן?

  1. מדד חשוב מאוד שכדאי ליצור בתרשים הוא מדד החשיפה של המודעה אל מול כמות ההקלקות עליה. באמצעות אותו תרשים שניתן ליצור על ידי הנתונים השונים שגוגל אדוורדס מספקת, ניתן לבדוק האם ישנה מגמה לאורך הזמן של גידול בכמות ההקלקות ביחס לכמות החשיפות.
  2. מדד נוסף חשוב הוא הביצועים של מילות המפתח. במערכת אדוורדס ניתן ליצור דוח טבלה, אשר מותאם לרשימת מילות המפתח שהוגדרו לקמפיין. כמובן שבהתאם לדוח זה ניתן להסיר מילות מפתח לא רלוונטיות, להגדיר מילות מפתח כמילות מפתח שליליות לקמפיין ולהוסיף מילות מפתח רלוונטיות.
  3. אם אתם מפרסמים בהתאם לחלוקה גאוגרפית כלשהי, כדאי לבדוק את הביצועים של הפרסום בכל אחד מהאזורים השונים שבהם בחרתם להתמקד. בהתאם לתוצאות, כדאי לקבל החלטות לגבי הגדלת תקציב או מזעור תקציב בכל אחד מהאזורים.
  4. בקמפיין ממומן באדוורדס, ניתן לצרף לכל מודעה תוספי מודעות טקסט. אולם, חשוב מאוד לבחון עד כמה התוספות הללו יעילות והאם כדאי להמשיך איתן או להסיר אותן באמצעות מעקב אחר הנתונים השונים
  5. חשוב מאוד לעקוב אחר ההמרות בדף הנחיתה שהמודעות הממומנות מובילות אליו או באתר שלכם. בסופו של דבר, המטרה היא שלקוחות פוטנציאלים יגיעו אל האתר או דף הנחיתה באמצעות מודעה ממומנת ויבצעו בו פעולה כלשהי כגון: השארת פרטים, רכישה, יצירת קשר ועוד. לכן, יש לבחון את כמות ההמרות בדף הנחיתה או באתר שלכם, כתוצאה מהקמפיין הממומן. ניתן לעשות זאת באמצעות הטמעה של מעקב המרות באתר או בדף הנחיתה.

על אף שניתן למצוא בגוגל אדוורדס לא מעט כלים ונתונים שונים אשר מאפשרים לכל מפרסם לעקוב אחר ביצועי הקמפיין שלו ובהתאם לכך, לבצע בו שינויים נדרשים, הרי שמדובר בדבר מורכב הדורש ידע של אנשי מקצוע ולכן, על מנת לבחון אפקטיביות של קמפיין ממומן בגוגל ועל מנת שהוא אכן יהיה אפקטיבי, חשוב להיוועץ ולהיעזר במומחים.