כותרת לא משהו אני יודע, אבל לקחתי את זה מתוך משפט שמאוד אהבתי באחד הפרקים הראשונים של הסדרה “מד מן”, הם התווכחו שם על משהו מאוד פנימי בחברה והמנכ”ל שם זרק לו “אתה צריך קיבה חזקה יותר אם אתה מתכוון להיכנס למטבח לראות איך מכינים נקניקיה” אז הנה אני, מכניס אתכם למטבח שתבינו איך נוצרת הנקניקייה הזו שאנחנו קוראים לה קידום אתרים.
כל בעל אתר היום רוצה שהאתר שלו יופיע בעמוד הראשון, הבעיה היא שהוא רוצה את זה “עכשיו ומיד” בעוד שהוא רוצה לשלם “כלום ופחות”. אז איך נפגשים באמצע ועל מה באמת הוא משלם בסופו של יום? אני אסביר בכמה שיותר פרטים במאמר הזה כדי להבין, לא מהו “קידום אתרים” אלא יותר על מה משלם בסופו של יום (או כל חודש במקרה שלנו) על שירותי קידום אתרים.
בוא נתחיל מההתחלה שוב, אז מה אמרנו שאנחנו רוצים? כן, להגיע לעמוד ראשון של גוגל, אבל כמה חבל שלגוגל יש מעל ל200 סיגנלים (לדעתי זה עבר את ה700 כבר מאז שהם הצהירו על 200) לקידום עמוד בגוגל, כי בסופו של יום, מה גוגל רוצים?
- אתר אמין
- עם תוכן איכותי
- עם הצבעות אמון והמלצות מאתרים אחרים ברשת (שגם אמינים, איכותיים וכו’)
- שיעלה מהר (אנחנו כבר לא בכבלי הרשת של שנות ה90′)
- בגדול, שיענה על הצורך של הגולש האקראי שעליו רצה לענות בעת שחיפש בגוגל
מה אנחנו המקדמים עושים בשביל זה? די פשוט, העולם שלנו מתחלק לשני חלקים גדולים
- Onsite – כל מה שקורה בתוך האתר עצמו
בהתאם לקווים המנחים של גוגל והויז’ן שלהם, בהתאם לכל המסמכים המפורטים במיוחד, מקדם אתרים צריך לדעת איך לעבור על האתר בצורת קוד ובצורה של חווית המשתמש על מנת להעביר את האתר אופטימיזציה מלאה, מה זה אומר?
- כותרת ותיאור בהתאם למילות המפתח שהגולש כותב בגוגל, מה זה כותרת ותיאור? מכירים את זה שאתם נכנסים לגוגל וכותבים משהו ואז עולות התוצאות? השורה הכחולה ככותרת של תוצאה ואיתה 2 שורות בשחור בקטן? אז כן, אלו הכותרת והתיאור שצריכים להתאים למילת המפתח. ככה גוגל יודעים שאתם אופטימליים ל”שאילתא” ספציפית.
מעבר לנראות של האתר בתוצאות החיפוש, יש גם עניינים נוספים חשובים למען אופטימיזציה באתר, למשל:
- קיצור זמני טעינה (בעזרת צמצום שורות קוד וכו’, טכני מדי, אל תנסו להבין כל כך מהר)
- בדיקת התוכן ברמת האיכות, המקוריות והאורך (גוגל לא מת על תכנים קצרים של 40 מילה בעמוד)
- וגוגל אפילו “שונאים” עמוד עם תוכן משוכפל, הרי אם יש את התוכן הזה איפשהו בתוצאות כבר, למה שהאתר שלך בכלל יופיע גם בתוצאות? (בטח שלא בעמודים הראשונים)
- היררכיה נכונה בהתאם למילות המפתח – כי אם אתם מנסים לקדם מילת מפתח כלשהי אבל אין לכם אותה בכלל בתפריט הראשי או בכלל באתר (חלילה וחס) אז למה שגוגל יחשוב שזה בכלל עמוד חשוב לכם?
יש לא מעט פרמטרים שצריכים להיבדק, אבל זו עבודת המקדם, לא שלכם, אתם רק צריכים לאשר את השינויים, שבדרך כלל, מתאימים יותר לאופי העסק מאשר מה שמופיע כיום. מקדם אתרים בסופו של יום הוא איש שיווק, תנו לו קצת קרדיט.
- Offsite – כל מה שקורה מחוץ לאתר
החלק השני והמאוד חשוב של הנושא לקידום האתר שלנו, הוא נושא הקישורים. מה זה בעצם קישור? מכירים את זה שאתם נכנסים לאתר, קוראים כתבה נחמדה ולבסוף כתוב “מאמר זה נכתב ע”י ישראל ישראלי – משרד עורך דין מקרקעין” ויש קו מתחת למילים “עורך דין מקרקעין”? זה משום שהכותב רצה לקדם את הביטוי “עורך דין מקרקעין” ובעצם מקשר בביטוי הספציפי הזה לאתר שלו, אותו הוא רוצה לקדם כמובן. אז כל פעם שיש קישור כזה – גוגל מסתכל ובוחן את אופי הקישור, למשל:
- האם הקישור מופיע מאתר רלוונטי למקום המקושר?
- האם הקישור מופיע בצורה גלויה לגולש או שמא מוסתרת ולא שמים לב כלל שמדובר בקישור
- האם הקישור נקנה לצורך קישור או שמא אכן ניתן הקישור בצורה של “קרדיט” או “הצבעת אמון” כזו או אחרת של בעל האתר שנתן לאותו עו”ד את הקישור
אני יודע שלפעמים זה נשמע קצת סינית, אבל בסופו של יום, יש לא מעט סיגנלים של גוגל, עליהם מסתמכים מקדמי אתרים, חלקם בעזרת ניסיון וותק וחלקם בעזרת ניסוי וטעייה (לא עלינו). כל תוכן – עולה כסף, לא מעט לפעמים (כמעט 150-200 שח לכל מאמר איכותי שהמקדם מעלה לאתר שלכם) וקישורים אינם קלים להשגה, בטח ובטח כשמדובר בשעות עבודה של עובד אשר ממש מחפש ומאתר אתרים אשר מוכנים לתת את הקרדיט הנ”ל עליו גוגל מסתמך בצורה מאוד מאוד מכובדת. (מהרגע שהוקמה ועד נכון להיום בצורה גלויה מצד המתכנתים בגוגל).
אז מה נשאר לכם לעשות? להבין שמדובר בתהליך, ובעיקר תהליך ארוך שיכול לקחת בין חצי שנה לשנה, גם גוגל בעצמם אומרים שכאשר אתם בוחרים חברת קידום אתרים, רצוי שתדעו שמדובר בתהליך ארוך טווח ולא ניתן למניפולציות, כך שאם כבר בחרתם, אז תדעו שחשוב מאוד לקחת בחשבון את כל הפרמטרים שכתבתי, במיוחד כדי שגם תדעו אחרי מה לעקוב. (ותדעו על מה אתם משלמים).
נכתב על ידי שמוליק דורינבאום, בעלי חברת קידום אתרים “שמול”