תמונה: Shutterstock

כמעט כל מוצר ושירות זמינים לרכישה במרשתת והישראלים, כפי שהוכיחו מעל כל ספק מספר פעמים, הם שיאני הקניות ברשת. על היתרונות ברכישה באינטרנט, הכלים שעוזרים לנו להיות צרכנים טובים יותר, ואיך לפתוח את השנה עם צמצום בהוצאות לשם שינוי?

מאת: לירון ענבל

עוד מוקדם לדעת איך כניסתה של ענקית המסחר המקוון אמזון לישראל תשפיע על מצב הקניונים בישראל, אבל אין ספק שהבחירה להיכנס לשוק הישראלי קשורה בהרגלי הצריכה המקומיים. ישראלים לא אוהבים לשלם יותר כשהם יכולים לשלם פחות, ומחפשים כל הזמן אחר העסקה המשתלמת ביותר – לקילו בננות ולמכונית חדשה כאחד. הפערים יכולים לעמוד על החל משקלים בודדים, ועד אלפי שקלים בשנה.

אבל לא רק המחיר קובע – גם איכות השירות משנה, ואנחנו מוסיפים לחישוב השורה התחתונה גם את דירוג הניקיון של המלון; שנות האחריות על המקרר החדש; אספקה עם שליח של חבילות טיטולים; או אם הספר מגיע בגרסה לקינדל. לא משנה אם אנחנו מבצעים השוואת מחירים לביטוח רכב או למנת צ׳יזבורגר, חשוב לנו לדעת שלאלו יש מקום טוב במדד השירות של חברות הביטוח של משרד האוצר, ושאלו משתמשים בבשר-חופש, או לפחות באחד טעים.

דו״ח שנתי

לכל אחד מאיתנו יש הוצאות שנתיות קבועות, כאלו שאמורות לעלות בקנה אחד עם ההכנסות שלנו, ואם אפשר – אז אפילו לשים קצת כסף בצד. מי שברשימת ההחלטות שלו, ערב התשע״ט לקצץ בהוצאות, יכול להתחיל בלעשות סדר בהוצאות השוטפות. מחזור הלוואת משכנתא יכולה במקרים מסויימים לחסוך סכומים משמעותיים בהחזר החודשי, והשוואת מחירי ביטוח רכב ברשת תמצא לכם – ובעיקר לנהגים זהירים מעל גיל 24 – פוליסות במחירים ובתנאים משתלמים.

מי שרוצה להוסיף בניקיון פסח לכבוד השנה החדשה, מוזמן לעשות סדר בהוצאות היותר קטנות ולערוך השוואת מחירים לספקית הסלולר או האינטרנט, מנוי לחדר כושר או לשירות סטרימינג, רכישה מרוכזת של קרם הגילוח ביבוא אישי מחו״ל – כמעט לכל שירות או מוצר יש תחליף, או לפחות לינק לאותו המוצר במחיר זול יותר.

לקטי-אתרים

חסכון כספי ואיכות השירות הם מה שאנחנו מחפשים, אבל הנוחות שבהזמנה מקוונת היא מה שמובילה לגידול שנתי במספר הקונים באינטרנט. בין העבודה, הפקקים, הילדים ו/או הלימודים, לא תמיד מתחשק לנו גם לעמוד בתור בסופר ולסחוב את השקיות במעלה המדרגות. רשתות מזון גדולות ויצרני-בוטיק כאחד מאפשרים לנו היום לרכוש ברשת את מוצרי המזון שאנחנו צורכים באופן קבוע בחנות. כשאנחנו ממלאים את סל הקניות הווירטואלי, קל לנו יותר לשמור על מסגרת תקציבית שהחלטנו עליה מראש, להוציא דברים מהעגלה – מבלי לטרוח להחזיר אותם למקום – ומסוגלים גם ״לכבות״ את ההודעות על מבצעים למוצרים שאין לנו צורך בהם יותר בקלות מאשר כשהם נוכחים מולנו במלוא הדרם.

מרבית הישראלים קונים באינטרנט מוצרי אופנה ביגוד והנעלה, כך עלה מסקר שנערך עבור קמעונאית המסחר המקוונת eBay בשנת 2016. מי שבביתו גדלים ילדים, עם מידות שמשתנות כל שתיים וחצי עונות, נעזר ברשתות בינלאומיות ששולחות מוצרים זולים ומשלוחים חינם, וסקרים מצביעים על גידול של עשרות אחוזים בהיקף המכירות בשנים האחרונות.

בתקופות החגים, כמו זו שלפנינו, נרשמת עליה בהוצאות צרכנים בחנויות מקוונות ופיזיות, בשווקים, במסעדות ואף בתחנות הדלק. זו יכולה להיות הזדמנות טובה לנצל את המבצעים שמציעים נותני השירות או הספקים הקבועים שלכם, אבל באותה נשימה מומלץ להימנע מ״רכישות מיותרות״, ומה שנופל בקטגוריה הזו נתון לגמרי לשיקול דעתכם. אם אתם מתכננים בישולים רבים, עקבו אחר הכתבות הסוקרות את המחירים שמציעות רשתות הקניות בחגים. תמיד נמצאים פערים בין סלי הקניות של הרשתות השונות, ובוודאי כשמוסיפים את האפשרות המקוונת למשוואה, וזה נחמד שלפעמים יש מי שעושה עבורנו את סקר-השוק הראשוני.