אנו שומעים מדי יום על פיתוחים חדשים בתחום ה’אינטרנט של הדברים’ (Internet of Things – IoT) – החל משעונים חכמים ועד מכוניות וטלוויזיות חכמות. אך מהן תפיסות האנשים ביחס לשמירה על חיסיון המידע וההגנה על הפרטיות, עד כמה הם מוכנים לשתף במידע האישי שלהם ועד כמה הם מוכנים לשנות דפוסי התנהגות ביחס לשמירה על פרטיהם לאור המגמה החדשה?
ענקית אבטחת המידע, טרנד מיקרו, ניסתה לבחון שאלות אלה באמצעות סקר גלובלי שערכה בשיתוף עם מכון Ponemon Institute והקיף 1,900 נשאלים מאירופה, ארה”ב ויפן. מהמחקר עולה כי רוב של 75% מהנשאלים כבר חשים כי אין להם שליטה על המידע האישי שלהם בגלל חוסר הוודאות עד כמה המידע שלהם מוגן וכיצד הפרטים האישיים שלהם מאובטחים.
עוד עולה מהסקר כי למרות מודעות רבה – של המשתמשים בטכנולוגיות החדשות- לסכנה הקיימת במסירת פרטים אישיים, רובם לא ישנו את דפוס השימוש במוצר וכן רובם לא בדיוק מבינים את התפקיד אותו הם ממלאים בעולם החדש בו הפשע הדיגיטלי הופך לאחת מהסכנות המשמעותיות בחיינו.
“פרטיות הינה זכותו של האדם לשמור מידע רגיש ופרטים אישיים ולהאמין שמידע זה לעולם ישמר חסוי” אומר ד”ר פונמון יו”ר ומייסד Ponemon Institute ועורך הסקר. “נדהמנו לגלות שרוב הנשאלים מוכנים לוותר על כל חסיון של את הנתונים האישיים שלהם תמורת תשלום הולם”.
להלן מחירים ממוצעים שאנשים מוכנים לקבל כנגד פרטי מידע אישיים:
סיסמאות – 75 דולר
מצב בריאותי – 60 דולר
פרטי מידע פיננסי – 36 דולר
רקורד אשראי – 29 דולר
הרגלי רכישה – 20 דולר.
בתחתית הרשימה מדורגים:
ג’נדר – 3 דולר
שם פרטי ומשפחה – 4 דולר
מספר הטלפון – 6 דולר
“ממצאי המחקר המקיף הזה מלמדים כי בעוד רוב האנשים מודאגים ביחס לאבטחה ושמירת הפרטיות שלהם, הם אינם יודעים לחלוטין מה התפקיד שלהם בהגנה על המידע – ללא קשר היכן הם חיים,” אומר ריימונד ג’נס, CTO טרנד מיקרו. “במקביל, רוב מי שרואה בעצמו כבעל רגישות לפרטיות האישית שלו, לא ישנה את דפוסי ההתנהגות שלו אפילו אם חווה כבר מתקפת נוזקה בעבר. הדבר יכול להיות תוצאה מחוסר אונים או חוסר מודעות אך אין ספק כי נדרש להגביר את המודעות והחינוך של האנשים כיצד להגן על עצמם”.
*הודעה לעיתונות – פורסמה ככתבה וכלשונה