ה-3DS, היא לא הקונסולה הניידת הראשונה של נינטנדו (Nintendo) שהציעה מסך תלת-מימד. כבר ב-1995 רצתה החברה היפנית להביא להמונים את מהפכת התלת-מימד עם ה-Virtual Boy, קונסולה ‘ניידת’ המעוצבת כמשקף מציאות-מדומה, עם זוג מסכים היוצרים אפקט של עומק.
Virtual Boy נולדה בעקבות שיתוף פעולה של נינטנדו עם Reflection Technology אשר פיתחה טכנולוגיה ייחודית לתצוגת תלת-מימד על-ידי שימוש בשני מסכים זעירים ומראות הנמצאים מול עיני השחקן. גונפיי יוקי, המהנדס הראשי שמאחורי ה-Game Boy המקורית ומשחקי ה-Game & Watch, ראה בטכנולוגיה פוטנציאל למהפכה בשוק המשחקים, ונינטנדו החליטה לחתום על הסכם בלעדיות לשימוש בה.
זוג המסכים הציעו אבחנה של 384×224 פיקסלים עם ארבע גווני אדום על רקע שחור, בדומה לקונסולת ה-Game Boy שהשתמשה בגווני אפור על רקע ירוק. השימוש בצבעי אדום בלבד נועד לשמור על עלות ייצור נמוכה ולספק זמן סוללה ארוך בהשוואה לשימוש במסכים צבעוניים. למרות זאת זמן ההפעלה של הקונסולה עמד על 4 שעות שהושגו על ידי שימוש ב-6(!) סוללות AA שהוכנסו לתוך בקר השליטה הייחודי שכלל זוג כפתורי חצים כדי לאפשר תנועה במרחב התלת-מימדי, זוג כפתורי פעולה וזוג כפתורי כתף.
למרבה ההפתעה Virtual Boy שייכת לדור הקונסולות עם מעבדי 32 ביט, כמו ה-PlayStation המקורית. אך מעבד ה-32 ביט מתוצרת NEC, שפעל במהירות 20 מגה-הרץ, היה צריך להתאמץ יותר על מנת להציג 2 תמונות, ולכן הקונסולה לא הציגה משחקים עם גרפיקה תלת-מימדית אמיתית, אלא משחקי דו-מימד עם עומק.
טרם השקתה הוצגה Virtual Boy במספר תערוכות משחקים וכנסי בידור. מבקרים שניסו את הקונסולה ציינו כי היא מאמצת את העיניים ולאחר זמן קצר של שימוש מתחילים להרגיש כאב ראש. למרות הכל נינטנדו השיקה את הקונסולה ב-21 ליולי 1995 ביפן וב-14 לאוגוסט באותה שנה בצפון אמריקה. הקהל לא התלהב ובמהלך חייה הקצרים נמכרו רק 770 אלף יחידות ברחבי העולם – לשם ההשוואה: 300-אלף יחידות Game Boy המקורית נמכרו ביפן בשבועיים הראשונים להשקתה. היא ל הצליחה למרות הורדת מחיר והשקעה כספית גדולה בשיווק. לאחר פחות משנה נינטנדו הפסיקה את מכירתה.
כיום, עם עלייתו של תחום מציאות המדומה כמו Oculus Rift, Gear VR או פרוייקט ה-Morpheus, ניתן לומר כי נינטנדו הקדימה את זמנה כשנכנסה לתחום המציאות המדומה והתלת-מימד. למרות כישלון ה-Virtual Boy, הרומן של נינטנדו עם החזון של קונסולה ניידת תלת-מימדית לא נעלם, וב-2011 השיקה החברה את ה-3DS, קונסולה ניידת המצוידת במסך מיוחד המציג עומק תלת-מימדי בלי שימוש במשקפיים ייעודים. כל השאר זה כבר היסטוריה.