לפני כשבועיים הכריזה גוגל (Google) על כך שממשק תוצאות החיפוש שלה במחשבים עומד לעבור שינוי כך שיהיה דומה לזה שהושק בגרסה לטלפונים במאי 2019. לפי החברה, המטרה הייתה בסופו של דבר לסייע למחפשים להבין טוב יותר מהיכן המידע מגיע כדי לקבל החלטות טובות יותר – אבל תגובות נגד חריפות גרמה לחברה לשנות את דעתה והיא החליטה עקב כך לשנות שוב את העיצוב.

העיצוב שהציעה גוגל היה אמור להציג את שם האתר בשחור ולצידו סמליל מייצג, ותחתיו כותרת שהם גם קישור לדף בצבע חולף ואז תיאור קצר של האתר וכמה תיוגים שמייצגים את מה שקורה בו – וזאת לעומת העיצוב הקודם בו כותרת האתר הייתה בצבע כחול, מתחתיה כתובת האתר בירוק ואז קטע מתוך מלל העמוד בצבע שחור.

עם אייקונים (משמאל) ובלי כפי שהיה

אך כאמור תגובת הנגד הייתה עזה. בתחילה עלו טענות כי הוספת הסמלילים מעמיסה על הממשק הנקי, שנשמר בגוגל מזה למעלה משני עשורים, ואז החלו לעלות גם טענות כי העיצוב החדש מקשה על זיהוי פרסומות לעומת תוצאות רגילות וזאת למרות שהמילה AD מוצגת בבירור ליד פרסומות, וזאת מעבר לכך שמדובר עיצוב שכבר קיים 8 חודשים בגרסת החיפוש בטלפונים.

כמעט שלא מזהים כי מדובר במודעה

לאחר שבוע וחצי של סערה בלתי פוסקת, נראה שבגוגל החליטו שאין מנוס משינוי הממשק, ובסוף השבוע הודיעה החברה: "כחלק ממאמצינו החלנו בשבוע שעבר עיצוב חדש [לחיפוש], המשקף את העיצוב הקיים בטלפונים מזה חודשים רבים. משתמשים במסכים ניידים קיבלו את העיצוב בברכה, מאחר שהוא מסייע לאנשים לראות במהירות רבה מהיכן מידע מגיע והם יכולים לראות סימון מודעות מודגש ובולט בחלק העליון. בעוד שהבדיקות המוקדמות למחשבים היו חיוביות, אנו תמיד מקשיבים לביקורות ממשתמשינו. אנו מבצעים ניסויים עם שינוי לממשק הסמלילים הנוכחי במחשבים, ונמשיך לשפר את העיצוב עם הזמן".