דיפמיינד (DeepMind), מעבדת פיתוח הבינה המלאכותית של גוגל בלונדון, הצליחה ליצור מנגנון המסוגל לחזות מה עשוי להתרחש בעתיד, ולקבל את ההחלטה הטובה ביותר על סמך מגוון תרחישים. בחברה מכנים את הטכנולוגיה הזו Imagination-Augmented Agents (או I2A בקיצור), ומקווים כי תוכל בהמשך לסייע בפיתוח אפליקציות חכמות ויעילות במיוחד.

בכדי לבחון את תפקודו של מנגנון האינטליגנציה המלאכותית החדש, בחנו החוקרים כיצד הוא מתפקד בשני משחקי מחשב: המשחק הקלאסי Sokoban ומשחק חלליות שפותח במיוחד בעבור הפרויקט. בשני המקרים, נדרש מנגנון הבניה המלאכותית לסיים את המשחק בזמן הקצר ביותר, תוך שהשלבים בהם הוא נתקל חדשים לגמרי מבחינתו ונוצרו באקראי ברגע הניסוי.

לפי התוצאות המפורטות בפוסט שעלה לבלוג הרשמי של החברה, היכולת לדמיין תרחישים עתידיים שונים, לקבוע באופן עצמאי אילו מהם רלוונטיים לבעיה הדורשת פתרון באותו רגע ובחירה בתהליך המוצלח מכולם, אכן שיפרה את היכולת לסיים את המשחקים בזמן קצר במיוחד. מערכת בעלת תכונות זהות – אך ללא היכולת לדמיין תרחישים תאורטיים – נדרשה לזמן רב יותר על מנת לסיים את כל השלבים.

בעבור הצוות של דיפמיינד, מדובר רק בשלב אחד, גם אם משמעותי למדי, בדרך ליצירת בינה מלאכותית 'יצירתית' שתוכל להתמודד עם אתגרים שאפילו המוח האנושי מתקשה בהם. למרות שככל כל הנראה ייקח לחברה עוד מספר שנים לפחות להביא את הפרויקט לכדי מימוש מלא, חידושי בינה מלאכותית כבר משולבים במוצרים שונים של גוגל, כגון מנוע החיפוש או שירות התמונות המקוון שמסוגל לקטלג באופן אוטומטי כל תמונה שמעלים אליו.