גוגל (Google) הודיעה כי כל האפליקציות שלה עבור מכשירי iOS יחדלו מאיסוף מידע אישי אודות המשתמשים, המבוסס על קוד זיהוי ייחודי (IDFA) לצרכי פרסום. בנוסף, תפרסם החברה מידע מדויק אודות הפרטים שכן נאספים, אשר יוצג בחנות האפליקציות של אפל טרם ההורדה.
צעדים אלו הם כמובן תגובה למדיניותה החדשה של אפל (Apple), שתדרוש בקרוב אישור פרטני מצד המשתמש עבור כל אפליקציה המבקשת לעקוב אחריהם לצרכי התאמת פרסומות. בגוגל כנראה הוחלט שהסיכוי כי משתמשים רבים יסכימו לאשר מעקב שכזה נמוך ממילא, ועל כן הוחלט פשוט להסיר מראש תכונה זו מהאפליקציות. לפיכך, לא תדרש גוגל להציג חלון אישור שכזה בפני המשתמשים – כי אין מה לאשר.
גוגל עצמה מפעילה את אחת מפלטפורמות הפרסום ברשת הגדולה בעולם, וכזו הנשענה עד היום מהתאמה מדויקת של פרסומות לפי הרגלי המשתמשים. החברה מזהירה מפתחי אפליקציות הנשענים על רווחים מפרסום דרך הפלטפורמה שלה כי צפויה להם תקופה לא פשוטה, עם פגיעה משמעותית בהכנסות. המועד המדויק שבו צפויה אפל להפעיל את מדיניותה עדיין לא נחשף, אך חלון האישור כבר מופיע בגרסת הבטא האחרונה של מערכת ההפעלה iOS 14.
הודעתה של גוגל מעידה על כוונה עקרונית לשתף פעולה עם אפל, לפחות בטווח המיידי, ולהיענות ככל האפשר לדרישותיה. פייסבוק (Facebook), אף היא חברה שעיקר הכנסותיה מפרסום מותאם אישית, נוקטת בגישה לוחמנית יותר הכוללת האשמות על התנהלות לא חוקית ואף מונופוליסטית מצד אפל, ולפי הדיווחים ייתכן אף שהיא נערכת למערכה משפטית בנושא.
אני כבר שנים לא רואה פרסומות גם באייפון וגם במחשב יש חוסם פרסומות. ראש שקט, פחות כוח עיבוד והכל יותר מהיר
הפעם כל הכבוד לאפל!
סוף סוף עשו צעד נכון. גוגל הבינה שאם יתנו הודעה כזאת, משתמשים יכעסו וסוף סוף יבינו מה אוספים עליהם.
רק בגלל זה אהיה מוכן לעבור לאפל.