גוגל (Google) עדכנה חלק מלקוחות החבילה העסקית G Suite כי בקרוב תציג עיצוב מחודש לגרסת הדפדפן של שירות הדואר הפופולרי Gmail. למרות הפנייה ללקוחות העסקיים, נראה כי העדכון רלוונטי לכלל משתמשי השירות – אם כי לפחות במהלך השבועות הראשונים, תידרש הצטרפות לקבוצת נסיינים (Early Adopter Program) בכדי ליהנות מהעיצוב החדש.

בגוגל מבטיחים ״מראה חדש ונקי״ לשירות הדואר האלקטרוני, כמו גם מספר תכונות טכנולוגיות שנותרו עד כה בלעדיים לאפליקציות של Gmail למכשירי טלפון חכם. תכונה אחת כזו היא ״מענה חכם״ (Smart Reply), מערכת מבוססת אינטליגנציה מלאכותית המציעה תגובות בניסוח אוטומטי להודעות המתקבלות בתיבת הדואר. תכונה נוספת, Snooze, מאפשרת להסתיר הודעה שהתקבלה מתיבת הדואר עד למועד שבו היא נעשית רלוונטית, במטרה לשמור על תיקיית ה-Inbox מסודרת ונקייה ככל האפשר. כך ניתן יהיה לדוגמא לדחות הודעת מייל למשך מספר ימים או שעות, או ליצור מעין תזכורת לנושא מסוים שתופיע לאחר שבוע במידה ולא טופל עד אז.

בנוסף, מבטיחה גוגל כי הגרסה החדשה של Gmail תתמוך באחסון הודעות המייל בצד המשתמש, כך שלא יידרש חיבור אינטרנט יציב בכדי לקרוא הודעות שכבר התקבלו לתיבה. בחברה מציינים כי תכונה זו לא תושק ביחד עם העיצוב החדש, אלא זמן קצר לאחר מכן.

עדכון: עיצוב הממשק החדש כבר כאן