גוגל הכריזה השבוע על סגירת הרשת החברתית גוגל באזז, הראשונה שניסתה להתחרות באמצעותה במתחרות פייסבוק וטוויטר. סגן הנשיא למוצרים בגוגל, בראדלי הורוביץ, הכריז בבלוג של החברה ש-BUZZ תיסגר סופית בעוד מספר שבועות, זאת על מנת לרכז את מיטב הפעילות והמאמצים בהמשך פיתוח הרשת החברתית החדשה של גוגל, גוגל פלוס אשר מונה כ-40 מליון משתמשים ברחבי העולם.
הרשת החברתית BUZZ הושקה בפברואר 2010 ושולבה בתוך שירות הדואר ג’ימייל, היא אפשרה לגולשים לפרסם עדכונים, לשתף תמונות, סרטונים, קישורים וכו’, בכך ניסתה גוגל לראשונה להתחרות בענקית הרשת החברתית פייסבוק אולם לא הכל הלך חלק כמו שגוגל ציפתה. הרשת החברתית הקטנה והלא פופולרית הייתה מאוד רחוקה ממה שפייסבוק הציעה למשתמשיה מזה מספר שנים. מעבר לכל אלה, הרשת החברתית נחלה כישלון בתחום אבטחת המידע והפילה על גוגל תביעות בנושאי הפרטיות בשימוש בשרות. משתמשי ג’ימייל חוברו לשרות באופן אוטומטי, מה שגרם לשיתוף מידע רגיש עם אחרים מבלי לדעת זאת בכלל.
יחד עם ה-BUZZ סוגרת גוגל מספר שירותים נוספים, ביניהם Code Search (שירות חיפוש שנועד לעזור באיתור פרויקטים של קוד פתוח), Jaiku (שירות דמוי טוויטר של החברה), והאופציות החברתיות בתוך עמוד ה-iGoogle, כל אלו צפויים להיסגר יחדיו בחודש ינואר 2012 אליהם יצטרף גם אתר ה-Google Labs שייסגר גם כן. מעבר לסגירות של שירותים רבים, החברה גם מתחדשת ומשתפרת למען הגולשים, שירות “הבוטיק” של גוגל (Boutiques.com), לשעבר Like.com, שמאפשר לאנשים לחפש מוצרים שונים לרכישה וישולב כחלק בלתי נפרד מאתר Google Product Search.
לפי כל המהלכים שהחברה הודיעה עליהם לאחרונה, נראה כי היא מתכננת להכניס כמה שיותר שירותים תחת מותג הבית שלה, להיפטר מאלה שלא צברו פופולריות רבה ונכשלו וגם להמשיך ולחדש את השירותים הקיימים ולקדם את הפלוס. (מקור)