לאחר שנציבות האיחוד האירופאי קבעה מוקדם יותר השנה כי גוגל (Google) מתנהלת באופן אנטי-תחרותי כאשר היא קובעת את מנוע החיפוש שלה כברירת מחדל במערכת ההפעלה אנדרואיד, הציגה החברה תפריט שיוצג בפני המשתמשים וישאל אותם באיזה מנוע חיפוש הם מעוניינים להשתמש בעת ההגדרה הראשונית של המכשיר. אולם כעת מסתבר שחברות מתחרות המעוניינות להציע את שירותיהן למשתמשי אנדרואיד ידרשו לשלם על כך – ולא מעט.

על פי ההסבר שאותו העלתה גוגל לבלוג הרשמי שלה, החל מתחילת 2020 אכן יוצג בפני משתמשי אנדרואיד באירופה תפריט להגדרת מנוע חיפוש לבחירתם כברירת המחדל של מערכת ההפעלה. ואולם בכדי להופיע בתפריט זה, תדרש כל חברה מתחרה להשתתף בתהליך של מכרז, ולקבוע איזה סכום תסכים לשלם בעבור כל משתמש שיבחר בה. המכרז יערך בנפרד בכל מדינה, ושלושת המציעים את הסכום הגבוה ביותר יזכו להופיע בתפריט – לצד גוגל כמובן.

Android 2

הסדר המדויק שבו יופיעו מנועי החיפוש יקבע באקראי עבור כל משתמש כך שהאפשרות ״גוגל״ לא תמיד תופיע ראשונה, אולם נראה שהחברה תרוויח בכל מקרה – לפחות בהנחה שהאיחוד האירופאי יקבל את התנאים. בגוגל, בכל אופן, מתקדמים בתהליך המכרז, והמועד האחרון להגשת טפסי ההשתתפות נקבע ל-13 בספטמבר 2019.