עכשיו זה רשמי: שירות הזרמת המשחקים Stadia של גוגל (Google) יושק בחודש נובמבר, ויאפשר לשחק בכל מכשיר תומך, אך יהיה מעט פחות מסעיר מכפי שקיווינו, כך עולה מההכרזה הרשמית של החברה אמש.

Stadia מוותר על הצורך להוריד משחקים, כפי שהורגלנו עד כה. במקום זאת, הוא יאפשר לשחק על כל מכשיר עם מסך, כל עוד הוא מסוגל להריץ את דפדפן כרום (Chrome). החל מטלפונים, טאבלטים, מחשבים ועד לטלוויזיות בשילוב עם כרומקאסט (Chromecast). כך אפשר להתחיל לשחק בטלפון, להמשיך במחשב ומשם למסך הטלוויזיה בסלון.

אופי המנוי לשירות הוא הפרט המעט יותר מאכזב ב-Stadia: בעת חשיפתו, האמונה הרווחת היתה כי בשל העובדה שהמשחקים מוזרמים משרתים ולא מורדים למכשיר, התשלום לא יהיה לפי משחק, אלא לפי חודש; עתה נחשף כי Stadia יתפקד בסך הכל כחנות משחקים מקוונת: המשתמשים יצטרכו לרכוש כל משחק בנפרד, כאשר בכל תקופה יוצעו משחקים שונים בהנחות למנויים המשלמים 10 דולר בחודש. בנוסף, המנויים המשלמים יקבלו גישה למשחקים מסוימים חינם, כאשר הראשון בהם יהיה Destiny 2.

מנויי חינם יקבלו גישה רק למשחקים שעליהם ישלמו, ובאיכות שבין 720p ל-1080p, בקצב של 60 פריימים לשנייה עם צליל סטריאופוני. זאת בעוד לקוחות משלמים יוכלו ליהנות מאיכויות שמגיעות עד 4K ב-HDR ובקצב של 60 פריימים לשנייה עם צליל היקפי. כדי ליהנות מהאיכות הזו דרוש גם רוחב פס של 35 מגה-ביט לשנייה.

קרא עוד:  מדריך: לא מקבלים התראות בטלפון? כך תטפלו בזה לתמיד

למרות שמדובר במידע מעט מאכזב, הוא לא משנה את העובדה ששירות הזרמת המשחקים ינגיש את השוק לקהל רחב שלא חפץ להוציא מאות דולרים על קונסולה או אלפי דולרים על מחשב גיימינג.

Stadia ייפתח בנובמבר ב-14 מדינות בלבד (איטליה, אירלנד, ארה"ב, בלגיה, בריטניה, גרמניה, דנמרק, הולנד, נורווגיה, ספרד, פינלנד, צרפת, קנדה ושוודיה), ומי שירצה גישה לשירות מייד עם ההשקה יצטרך להזמין מהחנות של גוגל ערכת חומרה במחיר של 129 דולר, הכוללת את בקר המשחק הייעודי של השירות יחד עם דונגל Chromecast Ultra לחיבור לטלוויזיה.

Google Stadia Connect recap: Games, pricing, release details

כל אחד משני הרכיבים הללו עולה בנפרד 70 דולר, כך שמדובר בהנחה, והמחיר כולל גם שלושה חודשים של שירות פרימיום – כך שסך הכל, תמורת 129 דולר מקבלים טובין בשווי 170 דולר. אך מי שמעדיף לא לשלם את הסכום הזה ולשחק על ציוד קיים – וזו הנקודה להזכיר כי

לגבי משחקים, בינתיים חשפה החברה רשימה של 31 משחקים מ-21 מפיצות שיהיו זמינים ב-Stadia. רשימת החברות שיפיצו כותרים דרך השירות כוללת את Bandai Namco, Bethesda, Bungie, Capcom, Coatsink, Codemasters, Deep Silver, Drool, EA, Giants Software, Larian Studios, nWay Games, RockstarGames, Sega, SNK, Square Enix, 2K Games, Tequila Works, האחים וורנר, THQ ויוביסופט (Ubisoft), ובין הכותרים ניתן למנות את Assassin’s Creed Odyssey, Borderlands 3, Destiny 2, Dragon Ball Xenoverse 2, Doom 2016, Doom Eternal, Elder Scrolls Online, Final Fantasy XV, Mortal Kombat 11, NBA 2K, Rage 2, שלושת המשחקים האחרונים בסדרת Tomb Raider, Wolfenstein: Youngblood.

קרא עוד:  לקראת E3 2019: מה נראה בתערוכת המשחקים הגדולה של השנה?

משחקים נוספים יוכרזו בחודשים שנותרו עד להשקה, כאשר כבר בשבוע הבא, במסגרת תערוכת E3, צפויה גוגל לחשוף כמה מהם.