גוגל (Google) החליטה לחסום באופן זמני את מכשירי הבית החכם של היצרנית שאומי (Xiaomi), המשווקים תחת שם המותג Mi Home, מאינטגרציה עם Google Assistant. משמעות הדבר היא כי נכון לרגע זה, לא ניתן להעביר למכשירים אלו פקודות קוליות דרך הרמקולים או המסכים החכמים של גוגל, כמו גם דרך אפליקציית הסייענית הדיגיטלית למכשירי אנדרואיד.
עדכון: תגובת שאומי בהמשך, פועלת עם גוגל להחזיר את השירות לעבודה.
הסיבה להחלטה זו היא דיווח אודות פרצת אבטחה חמורה, שפורסם על ידי משתמש באתר Reddit. אותו משתמש שניסה להתחבר למצלמות שלו בבית דרך Google Home, קיבל מסיבה לא מוסברת, תמונות וסרטוני וידאו שצולמו על ידי מצלמות אבטחה מתוצרת שאומי בבתי זרים – משתמשים אחרים שלא היה לו שום קשר עמם. כל תצלום הופיע על המסך למשך מספר שניות, עד שנעלם והוחלף בשידור הוידאו הנכון מהצלמה המחוברת לחשבונו.
מדובר, מן הסתם, בפגיעה חמורה בפרטיות המשתמשים, שכן רבים מהם בחרו להתקין את מצלמותיה של שאומי במיקומים רגישים בביתם. גוגל, כאמור, בחרה לעת עתה לחסום את הגישה למכשירים אלו דרך הפלטפורמה שלה, כל עוד לא תוקנה התקלה. במקביל, פנתה גוגל לשאומי בכדי לנסות ולפתור את הפרצה. נכון לרגע זה, טרם הגיבה שאומי לדיווח או לפעולתה של גוגל בעניין, ולא פורסם כל צפי לתיקון התקלה.
תגובת שאומי: “מאז הגילוי צוותים שלנו פעלו לפתור את התקלה שכעת תוקנה. לאחר החקירה גילינו בעיה שמקורה בעדכון ששוחרר ב-26 בדצמבר ומטרתו לשפר את איכות הזרמת המצלמות. התקלה מתרחשת רק במצבים מאוד נדירים כמו בשימוש במצלמת Mi Home Security Basic 1080p עם Google Home Hub ובעיות תקשורת.”
עוד הוסיפה שאומי כי מצאה 1044 משתמשים שעשויים לחוות את התקלה הזו וזה יכול לקרות רק אם המשתמש ביצע חיבור בין מצלמות Mi Home למסייעת של גוגל ב-Home Hub.
בגלל זה כל המוצרים המחוברים באפליקציה של שיאומי נמחקו? תגובה של שיאומי?