גוגל (Google), הציגה שפה עיצובית חדשה בכנס המפתחים השנתי של החברה יחד עם מערכת ה-Android L. כבר ראינו מספר יישומים המיישמים השינוי, אך נראה כי גוגל מתכננת לחשוף גם עיצוב חדש לחנות ה-Google Play.
ב-Google I/O, כנס המפתחים השנתי של גוגל, החברה הציגה את Material Design שפה עיצובית חדשה שתאפיין את הגרסה הבאה של מערכת ההפעלה אנדרואיד ושירותי הרשת של ענקית החיפוש פרסום. השפה עיצובית החדשה מהווה אבולוציה של עיצוב ה-Holo המינימליסטי והשטוח שהוצג לראשונה עם אנדרואיד בגרסה 3 (Honeycomb) עוד ב-2011. בכנס גוגל הציגה סרטון קונספט המתאר את החזון של השפה העיצובית ונותן הצצה חטופה למראה החדש לו יזכו יישומי החברה בגרסת האנדרואיד הבאה המכונה Android L. עד שתושק נראה כי החברה מעדכנת את יישומיה אט-אט ועד כה זכו לעיצוב מחדש יישום ה-Google Plus ויישום עריכת המסמכים Docs, אך חברי אתר Android Police הצליחו להשיג תמונות ראשונות של העיצוב מחדש לה תזכה חנות התכנים Google Play.
התוכן הוא המלך
ניתן לראות כי גוגל שמה דגש על התוכן בחנות וכי הסרגל העליון הצבעוני שקיים הוחלף בסרגן שקוף ובצדדיו קיימים רק כפתור ה’חזור’ וה’חיפוש’. כמו-כן ניתן לראות כי גוגל מחזירה את תמונות הנושא (Hero Image) שהיו בשימוש בימי Android Market, תמונת רקע או באנר גדול שמטרתה ליצור מיקוד על התוכן – כך שניתן להציג בגדול תמונת אלבום מוזיקה, באנר עם הלוגו של המשחק או היישום או כרזה של סרט או סדרה מסויימת. בנוסף נראה כי תמונת הרקע עברה שדרוג והיא לא בהכרח תמונה סטאטית אלא בתכנים מסויימים כמו משחקים או סרטים במרכז התמונה יהיה כפתור ‘נגן’ אשר יפעיל סרטון. כמו-כן ניתן לראות כי יש לאלמנטים החזותיים יותר ‘מקום לנשום’ וכי לצד התמונה מוצג שם התוכן, האפשרות לשמור אותו לבחינה חוזרת בעתיד וכפתור ההורדה/ביצוע הרכישה, אם כי ייתכן כי המקום הלבן וה”מבוזבז” הוא כתוצאה מכך שלא מדובר בגרסה סופית ובחברה עדיין עובדים על העיצוב.
חושב לזכור כי מדובר בגרסה לא רשמית (Pre-Release) של החנות וייתכן כי החברה תמשיך לשקוד על העיצוב מחדש עד לשחרורה של מערכת ה-Android L לקראת סוף 2014.