גוגל הודיעה על כללים חדשים שמטרתם להקל על משתמשים המחפשים אחר אפליקציות בחנות ה-Play Store, ולהקשות על מפתחים העושים שימוש בתרגילים במטרה להטעות או להפריז באיכותן של האפליקציות. בשלב זה הכללים נחשבים “המלצות”, אך בגוגל מזהירים כי החל במחצית השנייה של 2021 יהפכו לחוקים מחייבים ואפליקציות עלולות למצוא את דרכן החוצה מהחנות בשל אי-ציות לנהלים.
הכללים החדשים אוסרים על שימוש במילים שיווקיות (“הורידו עכשיו!”) בכותרת האפליקציה, מגבילות את שם האפליקציה לעד 30 תווים, ואוסרות על שימוש בסימני אימוג’י. נאסר גם שילוב של תגיות שונות כגון “מכירה מיוחדת” (Sale) באייקון האפליקציה, כמו גם בסמלים העשויים לרמוז על דירוג גבוה (Ranking) – סמל שכזה אמור להופיע רק במקרה שבו גוגל עצמה בוחרת לקדם את האפליקציה מסיבותיה.
גם התמונות, צילומי המסך, הסרטונים והתיאור הטקסטואלי צפויים לעבור בדיקה מחמירה יותר, ובגוגל מזהירים כי אי-דיוקים יובילו לפגיעה בדירוג האפליקציה. “המידע חייב לייצג באופן אמין את האפליקציה… עם מספיק מידע… וללא מילים שיווקיות כמו חינם או הטוב ביותר”. בחנות האפליקציות של אפל (Apple) קיימת אכיפה דומה כמעט מאז היווסדה, אולם גוגל הפגינה גמישות מסוימות עד כה – נראה שזו עומדת להסתיים השנה.
באמת הגיע הזמן גם יש כאלה שבעדכונים לאפליקציות משאירים על המפתח לא סיפק את המידע כגון : פייסבוק מסנג'ר ואפליקציות של גוגל עצמה ככה שגם זה חייב להיפסק נקודה למחשבה עדיף לרשום תיקוני באגים מאשר לעדכן בלי לדעת מה העדכון שינה