כמעט בכל אירוע, אפל (Apple) אוהבת להשוויץ בנתונים על חנות האפליקציות שלה – ה-AppStore. בשל היותה חנות גדולה ופוטנציאלית עבור רבים, אין זו הפתעה שכמות האפליקציות שבה גדולה מזו שב-Google Play של גוגל המתחרה, אלא שבשנת 2014 הנתון הזה השתנה, וכעת ב-Google Play יש יותר אפליקציות מאשר ב-AppStore.
על פי המחקר של appFigures, בסוף שנת 2013, לאפל היו יותר מ-750 אלף אפליקציות בחנות שלה, לעומת גוגל, לה היו כ-700 אלף אפליקציות – אלא שבמהלך שנת 2014 הנתון השתנה, כך שבסוף השנה התוצאות התהפכו: גוגל סיימה את שנת 2014 עם 1.43 מיליון אפליקציות בחנות שלה, בעוד שאפל סיימה עם 1.21 מיליון.
גם בחנות האפליקציות של אמאזון (Amazon) רואים גידול בכמות האפליקציות, על אף שיש לה עוד דרך ארוכה עד שתגיע לרמתן של ה-AppStore וה-Google Play. במהלך שנת 2014 חצתה החנות של אמאזון את רף ה-250 אלף אפליקציות, בעוד שאפל חצתה אותו בשנת 2011 וגוגל בשנת 2012.
יש לציין כי הנתון לפיו ישנן יותר אפליקציות בחנות של גוגל מאשר בחנות של אפל כלל לא מפתיע. בחנות של אפל יש אפליקציות בלבד, כאשר רק לאחרונה התחילו להתווסף לשם מקלדות, בעוד שבחנות של גוגל המצב שונה: המילה “אפליקציה” יכולה להיות גם מקלדת, או ערכת נושא, כאשר אלו קיימות בשפע.
בתחילת חודש ינואר הכריזה אפל כי נשבר שיא חדש של רכישות ב-AppStore, כאשר “בוזבזו” כמעט חצי מיליארד דולרים על אפליקציות ורכישות בתוך אפליקציות. החברה גם הכריזה לאחרונה כי היום הראשון של 2015 סימן גם הוא נקודת שיא עבור רכישות ביום אחד ב-AppStore.