לפני כשלוש שנים השיקה גוגל (Google) תכונה בשם ״הרשמה מראש״ (Pre Registration), המאפשרת למפתחים לעורר עניין במשחקים ואפליקציות שעומדות לצאת ב-Play Store. משחק המשתתף בתוכנית מופיע בחנות טרם צאתו, ומשתמשים הנרשמים אליו יזכו להתראה מייד כאשר יהיה זמין להורדה. אולם עד כה, הגבילה גוגל את ההשתתפות בתוכנית לחברות ענק – למשחקים הגדולים והחשובים ביותר שיוצאים ל-Play Store. 

כעת נראה שבגוגל מוכנים להתקדם לשלב הבא, ולאפשר לכל המפתחים המעוניינים בכך להציע את המשחק או האפליקציה שלהם להזמנה מראש. גוגל קוראת למפתחים המעוניינים בכך להצטרף לתוכנית ולאחר הגשת בקשה החברה תחליט האם מדובר במועמד מוצלח או לא. תנאי קשיח אחד הוא שהמשחק יהיה חייב לעלות לחנות עד ה-15 בדצמבר 2018, אחרת לא יוכל להשתתף בתוכנית.

סביר להניח כי השלב הבא יהיה לאפשר לכל מפתח המעוניין בכך לקבוע תאריך שבו המשחק יהיה זמין להרשמה מראש, טרם שחרורו. לשם ההשוואה, אפל (Apple) מציעה תכונה דומה כבר תקופה לא קצרה לכל המפתחים בחנות האפליקציות שלה למכשירי האייפון והאייפד, ה-AppStore. ההבדל המרכזי הוא כי בעוד שאצל גוגל, יקבל המשתמש התראה בלתי מחייבת עם צאתו של המשחק, בחנות האפליקציות של אפל משחק שהוזמן מראש יירכש באופן אוטומטי תוך 24 שעות מרגע צאתו, אלא אם יחליט המשתמש לבטל את ההזמנה.