גוגל (Google) שחררה לשוק באופן רשמי סביבת עבודה חדשה המיועדת למערכת הההפעלה שלה, Android, אשר מיועדת לעסקים ולעובדים המפרידה בין העולם הפרטי לעולם העסקי במכשיר הטלפון. הסביבה החדשה מוסיפה מספר יכולות חדשות למנהלי IT בחברות הדואגים בעיקר ליכולת שליטה ובקרה מאובטחת ונפרדת מהחיים האישיים של המשתמש על מכשיר הטלפון האישי שלו, בדומה ל-Knox שסמסונג הציגה לפני כשנתיים וממש את החזון Bring your own device כנהוג בחברות מעבר לים.
היכולות החדשות, המיועדות למי שמריץ גרסת אנדרואיד 5 לוליפופ, יאפשרו למשתמשים ליצור פרופיל משתמש מיוחד במכשיר, ולפרופיל זה תהיה גישה מאובטחת (בחיבור SELinux) לאפליקציות ייחודיות למקום העבודה שלו, למידע חשוב ולנתונים שיושבים על שרת החברה, כשכל אלה מנוהלים על ידי מנהלי IT של החברה. המנהלים יוכלו לשלוט אך ורק על אפליקציות שקשורות למקום העבודה, כך שהאפליקציות והמידע הפרטי של כל משתמש יהיה אישי. באמצעות יישום Android for Work, כל מכשיר שרץ על מערכות ההפעלה אנדרואיד Ice Cream Sandwich עד KitKat יוכל לגשת למידע של החברה באמצעות אפליקציה ייעודית, שתכיל חיבור מאובטח להודעות דואר אלקטרוני, לוח שנה, אנשי קשר, מסמכים, דפדפן וגישה לאפליקציות פנימיות של החברה. כל אלה ינוהלו על ידי איש ה-IT של החברה, כמובן.
עוד הציגה החברה גם את Google Play for Work, גרסה מיוחדת של חנות האפליקציות של גוגל, שבאמצעותה יוכל מנהל המערכת לשלוט על האפליקציות שמותקנות במכשירים שמכילים את פרופיל העבודה של החברה, להתקין אפליקציות חדשות ולטפל בתקלות וכן את Built-in productivity tools – תוספות ופיצ’רים שונים שקשורים למגזר העסקי, כמו למשל אפליקציות מיוחדות לניהול דואר אלקטרוני, אנשי קשר, עריכת מסמכים, יצירת מצגות וכן הלאה.
גוגל, אגב, שיתפה פעולה עם כמה חברות ענק ביצירת הגירסה העסקית, כמו למשל בלאקברי, מוטורלה וסמסונג, ולטענתה מדובר בפלטפורמה ניהולית שמאפשרת לבעלי עסקים לשלוט במכשירים שבבעלותם, בצורה מאובטחת ומקצועית.