לאחר שבשנה החולפת ספגה גוגל מכה קשה כששירות המפות שלה חדל לשמש כברירת המחדל לשירותי מיקום במכשירי אפל, את השנה החדשה מתחילה החברה ברגל ימין. אתמול הודיעו יצרניות הרכב הקוריאניות קיה ויונדאי, הפועלות כתאגיד ייצור הרכב החמישי בגודלו בעולם, על שילוב שירותי המיפוי של גוגל בדגמים עתידיים של מכוניותיהם.
מפות גוגל במכונית קונספט של Teslaשיתוף הפעולה ההדוק יותר הוא עם קיה, שהודיעה על שילוב עמוק של שירותי גוגל ברכביה למגוון צרכים. ראשית, ישולב ה-API של מפות גוגל בשירות ה-UVO של קיה, שפותח במקור יחד עם מיקרוסופט, מה שיאפשר לנהגים לקבל הוראות נהיגה ומידע על נקודות עניין (points of interest) מגוגל. בנוסף, תאפשר קיה לבעלי סמארטפונים לסנכרן ביניהם לבין המכוניות כך שחיפוש מקום במכשיר יוכל להמשיך בקבלת הוראות נהיגה אליו על מסך המכונית. הנהגים יוכלו גם להשתמש בטלפונים שלהם בעזרת הקול, בדומה לתכונת ה-Eyes Free של סירי. המכונית הראשונה בה ישולבו כל התכונות היא דגם השטח Sorento 2014, שצפוי לצאת לשוק בחודשיים הבאים.
גם יונדאי תשלב במכוניות מתוצרתה שירותים מבית גוגל, אם כי במקרה הזה מדובר כנראה בשילוב הדוק קצת פחות שיתמקד במידע מקומי, ללא יכולת להפעיל את הטלפון במכונית בעזרת הקול. בעלי רכבי יונדאי כן יוכלו לבצע חיפוש קולי בתוך שירותי המיקום של גוגל כדי למצוא מקומות ונקודות עניין, ויקבלו הוראות נהיגה מהשירות. יונדאי עדיין לא פירטה מתי צפויות מכוניות שלה עם יכולות אלו לצאת לשוק או באילו דגמים היא מתכוונת לשלב את השירות של גוגל.
אלו הן לא יצרניות הרכב הראשונות המשלבות תמיכה במפות של גוגל. ב-2010 הכריזה פורד כי כל דגמיה המצוידים בפלטפורמת Sync שפותחה בשיתוף פעולה בין פורד למיקרוסופט תומכים בהורדת מפות מגוגל. מכונית היוקרה Audi A7 משלבת אפליקציה מלאה של מפות גוגל הכוללת חיפוש מקומי. יצרנית המכוניות החשמליות Tesla מתכוונת לשלב את מפות גוגל במערכת שתרוץ על מסכי מגע של 17 אינצ’ במכוניותיה. גם דיימלר, חברת האם של קבוצת מרצדס-בנץ (שתחתיה פועלות בין היתר גם קרייזלר וסמארט) עובדת מזה כמה שנים על שילוב מפות גוגל בדגמים מסוימים.
צילום: גוגל
נשמע מגניב לחבר בין הסמארטפון לרכב, מתגבר על כל הסרבול הזה של להפעיל את הGPS במקביל לנהיגה, ובאמת הגיע הזמן שימצאו לזה פיתרון. הבעיה היא שיש לי סורנטו כבר אז השאלה היא אם יוכלו לחבר לי כזאת מערכת בתוך הרכב (נראה לי שלא)
קרייזלר כבר כ-4 שנים לא שייכת לדיימלר אלא לפיאט האיטלקית.
חמש שנים וחצי – לא ארבע.
בתחילת אוגוסט 2007 דיימלר-קרייזלר מכרה את “קבוצת קרייזלר” ל-
Cerberus Capital Management
בשנת 2009 הגישה קרייזלר בקשה להגנה מפני נושים (“פשיטת רגל”) ואז FUAT נכנסה לתמונה.