גוגל (Google) מוותרת על FLoC, הטכנולוגיה אותה הציגה בתחילת 2021 כתחליף לעוגיות מעקב, שהן האמצעי העיקרי שאפשר עד היום לרשתות פרסום להתאים תכנים לפי תחומי עניין ומידע דמוגרפי. אותן עוגיות נמצאות כיום בדרכן לחסימה מוחלטת: רוב דפדפני האינטרנט בשוק כבר חוסמים אותן כברירת מחדל, וגם Chrome צפוי להפעיל מדיניות כזו ב-2023.
FLoC אמורה הייתה לאפשר התאמת פרסומות לפי תכני עניין, לא דרך זיהוי אישי של המשתמש אלא באמצעות שיוך המשתמש לקבוצה מסוימת כאשר זהותו אמורה להישמר באופן אנונימי. מומחי אבטחה העלו מיד חששות בנוגע לאופן שבו התאמה זו מתבצעת, ואכן חברות כדוגמת מיקרוסופט (Microsoft) ומוזילה (Mozilla) הודיעו מיד כי אין בכוונתן לשלב את הטכנולוגיה בדפדפנים שלהן.
בסופןו של דבר גוגל הודיעה רשמית כי אין בכוונתה להשיק את FLoC למשתמשי Chtome בלבד. במקום זאת, תנסה החברה כיוון אחר שהיא מכנה בשם Topics. מדובר במערכת שונה, אם כי מטרתה זהה – לאפשר הצגת פרסומות רלוונטיות למשתמש. אולם במקרה זה, מדובר בטכנולוגיה המנתחת את היסטוריית הגלישה ומאתרת לפיה מספר נושאים שנראה כי הגולש מתעניין בהם.
ההבדל המרכזי הוא ש-Topics לא מעבירה לגוגל שום מידע אודות המשתמש פרט לאותם נושאים. היסטוריית הגלישה וזיהוי הנושאים נעשה כולו בצד הדפדפן עצמו, והמשתמש אף יוכל להסיר או להוסיף נושאים באופן ידני – ונכון לעכשיו החברה כבר הגדירה יותר מ-350 נושאים. מומחי אבטחה מסכימים כי מדובר בשינוי לטובה, אך עדיין לא פתרון מושלם מבחינת אבטחה ופרטיות. גם הפעם, תדרש הסכמה רחבה בתעשייה על מנת ש-Topics יהפוך לסטנדרט מקובל, ולא טכנולוגיה הקיימת בדפדפן של גוגל בלבד.