לפי דיווח שהתפרסם השבוע באתר Nikkei Asian, עומדת גוגל (Google) להכריז מאוחר יותר השנה על ״מסך חכם״ מתוצרת עצמית, שיצטרף לדגמים שכבר נחשפו על ידי יצרניות כדוגמת LG ולנובו (Lenovo). מדובר, כזכור, ביחידה הנשלטת על ידי פקודות קוליות, בדומה לרמקולים החכמים של החברה, ומצוידת גם במסך שעליו מוצגים באופן אוטומטי תצלומים, סרטונים או קטעי טקסט שאותם מוצאת אפליקציית הסייענית הדיגיטלית של גוגל, Google Assistant.
הדיווח של Nikkei, הנשען לטענת האתר על מקורות אמינים בתעשייה, מעיד על תכניות שיווק אגרסיביות למדי מצד גוגל – החברה מתכוננת למשלוח ראשון של לא פחות משלושה מיליון מסכים חכמים לחנויות. לצורך השוואה, מוצר דומה שאותו השיקה אמאזון (Amazon) מוקדם יותר השנה, Echo Show, זכה אומנם לביקורות טובות למדי אך עד כה לפי ההערכות נמכרו כ-300,000 יחידות שלו בלבד.
דבר אחד שנותר לא ברור הוא האם עומדת גוגל להכריז על המסך החכם במסגרת אותו אירוע שבו יחשפו מכשירי ה-Pixel החדשים שלה, ולפי השמועות גם שעון ומחשב נייד חדשים. ייתכן שהאירוע הזה, שייערך כנראה בתחילת חודש אוקטובר, כבר עמוס בהכרזות מבחינתה של גוגל, והמסך החכם יושק במסגרת אירוע נפרד – או שהחברה תסתפק בהודעה כתובה לעיתונות טרם הופעתו של המוצר על המדפים.