באירוע Google I/O הכריזה גוגל על חיפוש במציאות מועשרת, טכנולוגיה שתשולב במנוע החיפוש של החברה שתספק אפשרות להציג אובייקטים בתלת מימד היישר מהטלפון כשכבה וירטואלית בעולם האמיתי.
בכנס הציגה גוגל מספר דוגמאות לשימוש בטכנולוגיית החיפוש במציאות מועשרת, כמו חיפוש רהיט מסוים ולבחון איך הוא ייראה במקומו בבית כשהוא מוצג בתלת מימד בסביבה המקורית שאותה נצלם עם המצלמה שבטלפון. באותו האופן המשתמש יוכל “למדוד” פריט לבוש מול המראה ולבחון אותו טרם הרכישה, זאת בהתאם לתוצאות החיפוש ובמידה ונסרק הפריט מבעוד מועד.
בהדגמה שערכה גוגל היא הציגה אנימציה של כריש כשהוא בתוך מבנה, דבר שמאפשר למשתמש להביט מקרוב ולבחון את גודלו. עם זאת, טרם ברור כמה מודלים בתלת מימד יופיע בחיפוש, כמו גם האם המפתחים יוכלו ליצור כאלו בעצמם.
“אנו עוברים מחברה שעוזרת לכם לחפש תשובות, לחברה שתגרום לדברים לקרות”, אמר סונדר פיצ’אי, מנכ”ל גוגל. “המרה שלנו הוא לבנות את מנוע החיפוש לכלי יעיל ושימושי לכולם”.
לפי הדיווחים, אובייקטים תלת מימד במציאות מועשרת יחלו להגיע כבר במהלך השנה, והחברה כבר עובדת עם מותגים כמו ניו-באלנס, סמסונג, וולוו ועוד כדי להטמיע את כמה שיותר פריטים במנוע החיפוש.