הרמקול החכם של גוגל (Google) ניצח את אלה של אמזון (Amazon), אפל (Apple) ומיקרוסופט (Microsoft) במבחן הבודק את יכולותיהן של העוזרות הקוליות, וזכה בשנה השנייה ברצף בתואר הרמקול החכם ביותר בשוק, כך לפי וויל תומפסון וג’ין מאנסטר, אנליסטים בקרן ההון סיכון לואפ וונטשרס (Loup Ventures).
השניים פיתחו מבחן לבדיקת היכולות של העוזרות הקוליות, שכולל 800 שאלות ב-5 קטגוריות: מקומי (“איפה בית הקפה הקרוב ביותר?”), מסחר (“את יכולה להזמין לי עוד מגבות נייר?”), ניווט (“איך אני מגיע לצפון העיר באוטובוס?”), מידע (“מי משחק נגד קבוצת הכדורסל המקומית הערב?”) ופקודות (“הזכירי לי להתקשר לסטיב ב-2 בצהריים”).
את השאלות האלו הם שאלו את הרמקולים HomePod של אפל, Invoke של הרמן קרדון (Harman Kardon) ומיקרוסופט, הדור השני של Echo מבית אמזון ו-Home Mini של גוגל. למרות העובדה שהרמקול של גוגל נבחן בגרסה הזולה והבסיסית בעלת שני מיקרופונים בלבד (ל-HomePod יש 6 ולרמקולים של אמזון ומיקרוסופט 7) – כפי שניתן לראות בטבלה, ההוא הצליח לנצוח גם בכמות השאלות שהבין וגם בכמות השאלות עליהן ענה את התשובות המדויקות ביותר.
עורכי המבחן ציינו כי כל השאלות שלא הובנו על ידי חלק מהעוזרות כללו שמות מקומות ועסקים שהם גם שמות עצם, כך שלמעשה כל העוזרות יכולות להבין כל שאלה כל עוד אין בה מילה שמשמשת בהקשר חריג.
העוזרת של גוגל הובילה בכל הקטגוריות מלבד פקודות, בה הפסידה ל-HomePod – אך האנליסטים ציינו כי אפל “מרמה” כאן, בכך שכל פקודה שאינה נתמכת על ידי הרמקול מועברת לעיבוד ב-iPhone, שבו יש ל-Siri גישה לאנשי קשר, יומן, דואר אלקטרוני וכולי, בעוד בכל הרמקולים החכמים האחרים פקודות שהרמקול לא תומך בהן נענות בסגנון “אני לא יכולה לענות על זה כאן.
פרט מעניין נוסף הוא השיפור שהציגו הרמקולים השונים לעומת המבחן הקודם, שנערך בדצמבר 2017 (ול-HomePod עם השקתו בפברואר 2018). הרמקול של אפל הציג את השיפור הדרמטי ביותר עם יותר מ-22%, בעוד אמזון שיפרה את Alexa בכמעט 9%, מיקרוסופט שיפרה את Cortana ב-8% ול-Google Assistant הספיק שיפור של כ-6.5% כדי להישאר במקום הראשון בהפרש משמעותי.