חברת מחקר השווקים קנליס (Canalys) פרסמה את דו”ח הרבעון השני של 2018 על שוק הרמקולים החכמים. נתוני הדו”ח מעלים כי הרמקול החכם של גוגל (Google), ה-Google Home, הוא המכשיר הנמכר ביותר בעולם כרגע במגזר המסוים הזה שמכירותיו הסתכמו בכמות נאה של 16.8 מליון יחידות – עליה מטאורית של 187% לעומת הרבעון השני של 2017 אז הסתכמו המכירות ב-5.8 מליון יחידות בלבד.
לפי הדו”ח, 5.43 מליון יחידות של Google Home נמכרו בין החודשים אפריל ויוני השנה, כמות אשר מהווה כ-32.3% מכלל המכירות עם זינוק של פחות מ-449% במונחים של שנה לשנה כשבאותה תקופה בשנה שעברה נתח השוק של הרמקול החכם של גוגל עמד על 16.9%.
גם ברבעון הקודם הובילה גוגל על כל השאר, אבל לפני שנה בדיוק המצב היה שונה לחלוטין – אמזון (Amazon) שלשטה לחלוטין בשוק עם 82.3%. בדו”ח צוין כי אחת מהסיבות העיקריות לעלייתה של גוגל וירידתה של אמזון, בהיבט של נתח שוק לפחות, היא ש-Google Home זמין ביותר מדינות מה-Echo – ובכל מקרה, שני המכשירים עדיין אינם זמינים בישראל באופן רשמי. כמו כן, העוזרת הווירטואלית של גוגל הוכתרה לאחרונה כטובה ביותר.
מעבר לכך סובלת אמזון מירידה במכירות של מכשירי Echo. ברבעון השני נמכרו 660 אלף מכשירים פחות מאשר ברבעון הקודם. מעבר לעליה העוצמה במכירות של המתחרה העיקרית שלה, הסיבה היא לא רק עלייתה של גוגל, אלא עלייה במכירות של חברות נוספות כמו שאומי (Xiaomi) ועליבאבא (Alibaba), שטיפסו ל-12.2% ו-17.7% בהתאמה. שאר היצרניות, כדוגמת אפל (Apple) וסונוס (Sonos), הסתפקו ב-13.2% הנותרים.