הרמקול החכם של גוגל, Google Home, קיבל השבוע עדכון המאפשר למשתמשים לבצע באמצעותו שיחות קולים לכל אחד מהמספרים השמורים ברשימת אנשי הקשר שלהם (Google Contacts), כמו גם לבתי עסק ידועים. ביצוע השיחה מתאפשר באמצעות שירות Google Voice של החברה, באמצעות פקודות קוליות, והשיחה מתנהלת דרך הרמקול ב-Google Home.
כך למשל, ניתן לבקש מ-Google Home לבצע שיחה לבתי עסק רק באמירת שמו, או אפילו באמצעות תוצאות חיפוש של ה-Google Assistant עבור עסקים קרובים (אז ולבקש להתקשר לאחד מהם). כמו כן, ניתן גם להכתיב למכשיר את הספרות, או לבקש ממנו להתקשר לאחד האנשים ששמורים בספר הטלפונים פשוט על ידי ציון שמו.
Google Home יודע להבחין בין 5 קולות שונים ולפעול בהתאם, כך שגם אם לכל בני המשפחה יש את אותו איש הקשר (כמו למשל “אימא” או “מותק”), המכשיר יידע לזהות מי מדבר אליו ולחייג לפי המספר שברשימה האישית שלו. אם תחת אותו איש הקשר נמצאים כמה מספרים שונים, המכשיר יקריא בתחילה את המספרים ויבקש מהמשתמש לבחור באחד מהם. יחד עם זאת, בסופו של דבר ילמד המכשיר מהו המספר שנמצא הכי הרבה בשימוש ויהפוך אותו לאופציית ברירת המחדל עבור איש הקשר הזה. בנוסף ניתן לבצע באמצעותו חיוג חוזר, ולשנות את עוצמת השמע של השיחה.
ניתן גם לגשת לכמה תכונות של ה-Assistant במהלך השיחה עצמה, כאשר הצד השני לא יוכל לשמוע מה מבקש המשתמש מה-Assistant ומה היא עונה לו חזרה. יחד עם זאת לא ניתן להשמיע מוזיקה, להקריא חדשות, לשחק משחקים או להשתמש באפליקציות ב-Google Home בזמן שיחה פעילה.
לצורך ביצוע השיחות יש להפעיל את אפשרות ה-Personal Results באפליקציית Google Home. גוגל טוענת כי השיחות לא יוקלטו על ידי המכשיר, אם כי הפקודות הקוליות להתחלת השיחה וסיום השיחה כן יוקלטו. כמו כן, כרגע המכשיר לא תומך כרגע בשיחה מזוהה, כך שמשתמשים רבים שמקבלים שיחות ממכשירי Google Home יראו על הצג “מספר לא ידוע” או “מספר חסום”, וייתכן שיבחרו לא לענות. גוגל טוענת שעד סוף השנה יוכל כל משתמש לשייך את מכשיר ה-ג שלו למספר אחד, ובמקביל מצאו כבר משתמשים פתרון זמני של קישור חשבון ה-Google Voice או ה-Project Fi של המשתמש למספר הטלפון בדף ההגדרות של ה-Assistant באפליקציית Google Home.
אופציית השיחות הקוליות זמינה החל מהיום רק למשתמשים בארה”ב או בקנדה.
חחח מיקרוסופט כבר מזמן תומכת בזה..