Google Play Protect Logo

גוגל (Google) מבקשת את עזרת הציבור במלחמה נגד דירוגים וביקורות לא ראויים בחנות האפליקציות למערכת ההפעלה אנדרואיד, ועל הדרך חושפת מעט על המאמצים שהיא עושה.

ברשומה שעלתה השבוע לבלוג מפתחי אנדרואיד, סיפרה גוגל כי רק בשבוע האחרון הסירה מ-Play Store מיליוני דירוגים וביקורות ואלפי אפליקציות שהשתמשו בדירוגים וביקורות כאלו כדי לצבור פופולריות.

החברה ציינה כי היא מפעילה מנגנון משולש לאיתור ביקורות מזויפות, מטעות או מיותרות בחנות: בינה מלאכותית עוברת על ביקורות ומאתרת כאלו חשודות, צוות פיתוח עובר ידנית על הביקורות בחנות בניסיון לשפר את האלגוריתם של הבינה המלאכותית והקריטריונים לפיהם היא מזהה את הביקורות המזויפות, וצוות כותבי ביקורות מתבקש לבקר את עבודת צוות המפתחים ולבדוק שהקריטריונים שהם עוזרים לבינה המלאכותית לעבוד לפיהם נכונים.

בין הביקורות שגוגל מנסה למגר מהחנות נמנו מספר סוגים: ביקורות ודירוגים מזויפים, שהועלו על ידי בוטים או "חוות קליקים" (מפעלים באסיה בהם כל עובד מופקד על כמה עשרות טלפונים, מוריד אליהם אפליקציות שבעליהם משלמים למפעל ונותן להן דירוג גבוה מלווה בביקורת גנרית נוסח "this best app of the kind"); ביקורות ודירוגים שניתנו על ידי משתמשים אמתיים, אך באופן פסול, כמו למשל חלון קופץ בתוך האפליקציה שקורא למשתמשים לתת לה דירוג בחנות ולקבל תמורתו תמורה כגון חשבון פרימיום חינם או טובין וירטואליים אחרים (בתמונה למטה); וביקורות שמכילות קללות או תוכן שכלל אינו קשור לאפליקציה.

בנוסף, מנסה גוגל למנוע "מתקפות דירוג", שמופעלות על ידי בוטים וחוות קליקים ומטרתן להעלות ציון לאפליקציה מרושעת כדי להטעות משתמשים נוספים להוריד אותה או להוריד ציון של מתחרים.

החברה הצהירה כי כל הפרקטיקות המצוינות עוברות על תנאי השימוש שלה, וקראה למפתחי האפליקציות שלא לנקוט בפרקטיקות כאלו ומהמשתמשים לא להיכנע להן ולדווח על ביקורות חשודות כספאם.