ענקית החיפוש גוגל נכנסה לאחרונה ללחץ. הסיבה היא ככל הנראה מנוע החיפוש המתחרה Bing, שהושק (מחדש) ע"י מייקרוסופט ב-2009, והספיק תוך שנתיים להכפיל את נתח השוק שלו פי כמה ממספר אחוזים חד ספרתי לכ-13% בשוק הבינלאומי וכ-30% בשוק האמריקאי, וקובע סטנדרטים חדשים בתחומים כגון חיפוש סמנטי (עם הרבה עזרה מ-Powerset ו-Wolfram) וממשקי חיפוש לסלולאר. באירוע Inside Search שנערך אתמול בסן-פרנסיסקו הציגה גוגל שלל חידושים למנוע החיפוש שלה על גרסאותיו השונות, במאמץ להזכיר לנו מי השליטה הנצחית (13 שנה) בתחום, וגם לעודד אותנו להשתמש בדפדפן שלה בדרכים משונות.

חלקו הראשון של האירוע עסק בגרסת הסמארטפונים, והתחיל בהכרזה על ממשק חיפוש משופר לסמארטפונים. הממשק החדש, שהופעל מייד לאחר ההכרזה (אך אינו מוצג בגרסא העברית), כולל אייקוני מגע גדולים מתחת לשורת החיפוש המאפשרים לעבור בנגיעה (או שתיים) לחיפוש סוגים שונים של אטרקציות לפי מיקומו הגיאוגרפי של המשתמש – בלי להקליד מילה. חיפוש כזה יציג מסך תוצאות שבראשו מפה בה מסומנים המקומות שנמצאו בסביבה, ובעת גלילת התוצאות "תידבק" המפה לראש המסך ותתמרכז בכל פעם סביב התוצאה העליונה במסך. מדובר בממשק דומה לזה של Bing בגרסת Windows Phone Mango של מייקרוסופט, כאשר בסרטון ההדגמה בולטת העובדה שהגרסא של גוגל עובדת, נכון לרגע זה, באופן חלק הרבה פחות.

תכונה נוספת שהציגה גוגל בגרסת הסמארטפונים היא חיזוי ביטויים. אם עד היום שאלתם את עצמכם מדוע בהקלדת חיפוש בטלפון החכם אינכם מקבלים הצעות להמשך שאילתת החיפוש מגוגל, אלא ממילון ה-T9 (שבואו נודה בזה: לא ממש מבין מה אתם רוצים ממנו) – לגוגל יש תשובה, בדמות מנגנון חדש המציע לכם אפשרויות השלמת חיפוש המסייעות בהקלדה מהירה יותר של שאילתות בנות מספר מילים. כפי שניתן לראות בהדגמה, לאחר תחילת ההקלדה מופיעות הצעות למלים הבאות שאולי תרצו להכניס לחיפוש. לחיצה על ה"+" תוסיף אותן לשורת החיפוש, ולחיצה על השורה עצמה תפעיל את החיפוש אחרי המשפט שהורכב:

בחלקו השני של האירוע הציגה החברה מספר חידושים משמעותיים במנוע החיפוש בגרסתו הממוחשבת:

שני החידושים הראשונים הם בעצם ייבוא של אפליקציות הסמארטפונים של גוגל למחשב.

הראשון הוא Google Voice, המאפשר חיפוש באמצעות דיבור – אייקון בדמות מיקרופון שיופיע בשורת החיפוש של גוגל יאפשר למשתמש לדבר אל הגוגל ולנסות להוציא ממנו תשובות. תכונה זו זמינה רק עבור המשתמשים בגרסא החדשה ביותר של דפדפן ה-Chrome מבית גוגל, או באמצעות תוסף לפיירפוקס.

השני הוא חיפוש לפי תמונה, שיוסיף אייקון תמונה לשורת חיפוש התמונות ב-Google Images. אליה ניתן יהיה לגרור תמונות ב"השלך וזרוק" או בהעתקה והדבקה של כתובת התמונה. מנגנון הטיפול בתמונות מבוסס על אפליקציית Google Goggles האהודה, ומאפשר לזהות מקומות, אמנות ויזואלית או בעלי חיים. תכונה זו זמינה למשתמשי כל הדפדפנים המודרניים (מלבד אופרה, כרגיל).

השלישי הוא טעינה מהירה של תוצאות חיפוש. תכונה זו, העונה לשם Instant Pages, מנסה לנחש מהן התוצאות בעמוד החיפוש עליהן הכי סביר שתקליקו (כן, פעם זה היה התפקיד של החיפוש עצמו) ומתחילה לטעון אותן עוד בזמן שאתם מרפרפים על תוצאות החיפוש ומתלבטים על מה ללחוץ. אם תבחרו בתוצאה הנכונה (מבחינת גוגל), הדף יעלה מהר יותר, מאחר והוא כבר התחיל להיפתח לפני שבכלל ביקשתם.