גוגל (Google) ואמזון (Amazon) נלחמות אחת בשנייה בתחומי הטכנולוגיה, אך נראה כי גוגל הולכת לעשות צעד לכיוון משלוחי מצרכים עם שירות חדש המרחיב את Google Express שכבר קיים.
השירות שיחל לפעול בקרוב במספר מדינות בארה”ב, יאפשר ללקוחות להזמין מצרכים ואוכל טרי ויספק למפיצים דרך חדשה לשווק את מרכולתם ישירות ללקוחות, כמעין פלטפורמה פתוחה ונגישה.
כיום, Google Express המאפשר ללקוחות לאגד הזמנות מכמה חנויות רשת יחד, אינו נחשב לשירות פופולרי במיוחד בארה”ב, אולם לפי הדיווח של בלומברג, גוגל ממשיכה לדחוף אותו קדימה ותציע גם משלוחים של מצרכים, דבר המורכב לוגיסטית בהשוואה לשירות הנוכחי ומחייב לבצע זאת בתיאום מלא מול חנויות מקומיות הנמצאות שבסביבת הקונה.
אמזון המתחרה, מציעה את AmazonFresh המספק שילוח של אוכל טרי ללקוחות במספר ערים במדינה, כך שהשירות של גוגל מיועד ככל הנראה להוות אלטרנטיבה, אולם בשלב זה לא ברורים הפרטים המלאים ומתי היא תחל להפעיל אותו.
לפי הערכות, שוק הזמנת המצרכים בארה”ב נאמד ב-10.9 מיליארד דולר וכי השוק צפוי לגדול בכ-9.6 אחוזים בשנה עד 2019, כך עולה מדו”ח של IbisWorld. לכן, אין זה מפתיע שענקיות כמו גוגל ואמזון משקיעות בתחום.