מסגרת מלחמתה המתמשכת באתרים פיראטיים, הודיעה גוגל (Google) על חלק מתוצאות הצעדים שנקטה כדי לגרום לאתרים אלו לרדת כמה שיותר בדירוג התוצאות של מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם. גוגל טוענת כי פגעה באופן משמעותי בדירוג של 65,000 אתרים פיראטיים, כך שאחוזי החשיפה שלהם קטנו ב-90%.

הודעה זו של גוגל מגיע לאחר שחברות המדיה והבידור המובילות בארצות הברית טוענות כבר זמן מה כי היא לא עושה מספיק כדי להגן על זכויות היוצרים שלהם. הן מצידן דורשות מהחברה להפסיק להציג אתרים פיראטיים לחלוטין בתוצאות החיפוש, במיוחד כאלו שבתי המשפט קבעו שהם פועלים בניגוד לחוק.

האלגוריתם של גוגל פועל כך שבכל פעם שמתקבלת התראה על תוכן שפוגע בזכויות יוצרים, התוכן הבעייתי מוסר והמשתמש רואה בתוצאות החיפוש שורה על כך שהתוכן אינו חוקי. גוגל טוענת כי ככל שתכנים של אתרים ספציפיים יוסרו ויוחלפו בשורת המידע הזו, כך יירד המקום שלהן בתוצאות החיפוש הכלליות בגוגל.

יחד עם זאת, הפעולות הללו של גוגל משפיעות בפועל על פחות מ-4% מתוך 1.8 מיליון האתרים נגדום נטען שהן מפירים זכויות יוצרים. החברה, מבחינתה, עדיין מסרבת להסיר לחלוטין את האתרים הבעייתיים מתוצאות החיפוש.