גוגל (Google) צפויה להכריז בכנס מפתחי המשחקים GDC 2019 על שירות חדש להזרמת משחקים מהענן ואולי אף קונסולה, אך במקביל מוסיפה החברה להשקיע גם בפלטפורמת הגיימינג הקיימת שלה – אנדרואיד. רגע לפני שהכנס מתחיל, השיקה החברה אתר חדש המוקדש כולו לפיתוח משחקים, מעין מדריך מקיף הכולל עצות וכישורים העשויים להועיל למפתחים בכל הרמות.

בין השאר, מציעה גוגל כלים שונים לצורך כניסה חלקה למשחק, צבירת ניקוד והישגים (Achievements), הפעלה מהירה ללא צורך בהתקנה (Instant Access), אבטחה ואיתור מהיר של באגים ולתקלות. החברה מאפשרת גם לערוך בדיקות בטא ולאסוף פידבק ראשוני מהמשתמשים טרם ההשקה הגלובלית, לרבות ניתוח סטטיסטי מעמיק של הרגלי השחקנים, כמה זמן הם משחקים ובאיזה שלב רובם מחליטים לפרוש מהמשחק ולעבור ללהיט הבא.

אף אחד מהכלים הללו איננו חדש, אולם עד כה הם פוזרו בין שלל תפריטים ומדריכים שונים של גוגל, ללא אתר אחד המרכז את כל המידע עבור המפתחים. בהעדרו של מקור מידע שכזה בחרו מפתחי המשחקים לעיתים קרובות בכלים חיצוניים שאינם חלק מחנות האפליקציות (Play Store) ומערכת ההפעלה, כך שגוגל מעוניינת גם ליצור אחידות בין האפליקציות השונות, וסטנדרטים ברורים שיועילו הן למפתחים והן לשחקנים עצמם.

ההכרזה הרשמית על השירות החדש תתרחש מחר, אז נדע את כל הפרטים