זה לא סוד גדול שגוגל (Google) לא אוהבת את התוסף AdBlock, שאמור לאפשר גלישה נטולת פרסומות. היא אוהבת אותו עוד פחות לאחר שהדפדפן החדש שהושק לפני כשלושה חודשים, Adblock Plus, אמור למנוע מהמשתמשים להיתקל בפרסומות של גוגל, חלונות קופצים, באנרים וכמעט בכל סוגי הפרסומות הקיימות – וזו כנראה גם הסיבה בגינה הוא הוסר מ-Google Play. עד כה ההתמודדות נעשתה בטונים שקטים, אבל אתמול החלו משתמשים להבחין בכך שכרום (Chrome), הדפדפן של גוגל, פשוט מתעלם מהתוסף ומציג פרסומות בכל מקרה.
ומילא זה – משתמשים שהתקינו את AdBlock דיווחו על כך שהאפשרות לדלג על פרסומות ביוטיוב (YouTube) לאחר מספר שניות, שקיימת עבור כל גולש באשר הוא, לא אפשרית אצלם אלא אם כן הם מסירים את התוסף לחלוטין.
על פניו מסתמן שמדובר בצעד מכוון מצד גוגל, שהתלוננה בעבר על פגיעה ביכולות הרווח שלה מפרסומות באינטרנט, אבל אחד המפתחים בפרויקט הקוד הפתוח של כרום, Chromium, טוען כי מדובר בתקלה זמנית ולא מכוונת. גוגל ככל הנראה השיקה תיקון לבעיית אבטחה בדפדפן (CVE-2015-1297) ועל הדרך חסמה גם את AdBlock. עד שתשוחרר גרסה חדשה של כרום, גרסה 46, שתטפל בבעיה הזו, הפתרון הזמני הוא אכן להסיר את התוסף, או להכניס את יוטיוב לרשימת האתרים שמורשים להציג פרסומות.
במקביל ממשיכה AdBlock להפיץ את הדפדפן הייעודי שלה, שאמור לחסום פרסומות באופן אוטומטי. Adblock Browser הופיע באופן רשמי בימים האחרונים גם ב-Google Play וגם ב-AppStore של אפל (Apple). התזמון אינו מקרי, וכנראה מתואם לקראת השקתה הקרבה של iOS 9, אשר בעצמה אמורה לאפשר למשתמשי הדפדפן סאפארי (Safari) לחסום פרסומות.
לא צריך להסיר את האד-בלוק בשביל שכפתור ה’דלג’ יחזור ביוטיוב, מספיק להגדיר שהחוסם לא יופעל ביוטיוב.
חברים מישהו מכיר חוסם פרסומות שעובד ללא גישת רוט?