גוגל (Google) עובדת על תוספת חדשה לדפדפן הכרום (Chrome) שלה, אשר נועדה לחסום מודעות המכבידות על משאבי המערכת בעת טעינת הדפים.

בגוגל אמנם לא מתנגדים להצגת מודעות, שזה כידוע מקור ההכנסה העיקרי של החברה. במקום זאת החברה מנסה לשפר את חווית הגלישה על ידי מגבלות מסוימות כמו מספר מודעות לעמוד, או מודעות קופצות או כאלה החוסמות את תוכן העמוד בכוונה.

בגוגל עובדים על שילוב של חוסם פרסומות בדפדפן הכרום, שיפעל על פי ערכים מסוימים שאסור למפרסמים לעבור. בין היתר הדרישה כי לא תהיה צריכה של יותר מ-1% בעבודת המעבד במשך דקה. כיום כמעט שאין הגבלה כמו גם בעת צריכת נתוני רשת לצורך הצגת הפרסומת.

במידה ומתגלה מודעה שכזו, חוסם הפרסומות של כרום יחליף את המודעה בטקסט בו יירשם כי המודעה משתמשת ביותר מידי משאבים מהמכשיר, לכן היא הוסרה.

טרם ברור מתי החוסם החדש יגיע לדפדפן והאם מדובר באפשרות שתשולב הן בגרסה הניידת והן בנייח.

-פרסומת-
העורך הראשי ומנהל האתר. איש חומרה שנולד עם מברג ביד ומקום לכרטיס הרחבה. בעל תואר ראשון במדעי הטכנולוגיה ומעריץ מושבע של גאדג'טים מאז שהמציאו את המסך (גם לא מגע). מעביר את זמנו עם מוצר שזה עתה יצא לבין זה שייצא, חי את הרשת ואף פעם לא שוכח שטכנולוגיה טובה היא פרי מחשבתם של אנשים טובים.