גוגל (Google) הכריזה כי AMP (קיצור ל-Accelerated Mobile Pages), טכנולוגיה שפותחה במקור על מנת לאפשר גלישה מהירה במיוחד לאתרים דרך דפדפן נייד, תשולב גם בתוך שירות הדואר האלקטרוני המקוון Gmail. הטכנולוגיה תאפשר לחברות ואתרים לשלוח ללקוחותיהם מסרים עשירים בתוכן ובעיצוב מרשים בהרבה מזה של מייל סטנדרטי – ואינטראקציה הדומה לזו של אתר אינטרנט, במקום טקסט סטטי ומשעמם.
הרשת החברתית פינטרסט (Pinterest), אחת משותפותיה הראשונות של גוגל במיזם, הציגה לדוגמא פורמט חדש להודעות דואר אלקטרוני הכולל תמונות שניתן ללחוץ עליהן בתוך המייל, ומיד להגיע לעמוד הרלוונטי מבלי לפתוח חלון חדש. גם חברת התיירות Booking.com לוקחת חלק בגרסת הבטא של השירות, ותשלח ללקוחותיה מסרים אינטראקטיביים ומעוצבים.
בגוגל מאפשרים למפתחים חיצוניים גישה לקוד של AMP, ומתכוונים לפתוח את השירות לכלל המשתמשים מאוחר יותר השנה. למעוניינים, ניתן להירשם לגרסת הבטא הנוכחית של השירות. עדיין לא ברור האם ניתן יהיה ליהנות מתכונות אלו גם מחוץ ל-Gmail, לרבות אתרים ואפליקציות צד-שלישי המתחברות לשירות הדואר הפופולרי של גוגל אך מציעות ממשק ותכונות שונות למשתמשים.
יש לי את זה כבר תקופה ארוכה בגימייל שלי