העוזרת הווירטואלית של גוגל, Google Assistant, מסוגלת לסייע למשתמשים בניהול המשימות שלהם וגם לענות על שאלות מורכבות למדי. עם זאת, משתמשים בארה”ב גילו כי היא מחביאה גם מסרים שיווקיים.
אחד הרוכשים של Google Home, הרמקול המשלב את Assistant, גילה להפתעתו את העניין. הוא שאל את העוזרת למהלך יומי (“Whats my day like”), אפשרות שימושית המסכמת את סדר היום הצפוי. בסיום ההקראה, העוזרת המשיכה וציינה כי מתקיימת היום הקרנת בכורה לסרט “היפה והחיה”.
הסרטון שבהמשך ממחיש איך גוגל שילבה את המודעה ב-Google Assistant באופן טבעי. בעוד שהגיוני שהדבר יתרחש אם המשתמש חיפש מידע אחר הסרט או צפה בטריילר ביוטיוב (YouTube), משתמשים אחרים טוענים כי גם הם קיבלו את המודעה הן ב-Home והן במכשירי Pixel גם ללא הבעת עניין בסרט או בקשור אליו.
https://twitter.com/brysonmeunier/status/842358950536318976?ref_src=twsrc%5Etfw
בתגובה לדברים אמרו גוגל ל-The Verge כי לא מדובר בפרסומת ולמרות זאת היא הוסרה: “זה לא נועד להיות מודעה. לאחר מתן המידע לגבי סדר היום, אנו לפעמים משלבים תוכן נוסף העדכני לאותו היום. אנחנו ממשיכים לנסות דרכים חדשות להציג תכנים ייחודיים למשתמשים שלנו וייתכן שהיינו יכולים לעשות זאת טוב יותר במקרה הזה.”
זה מכשיר שאנשים רכשו ממיטב כספם.. אי אפשר לדחוף לשם פרסומות.. זה לא יאה ולא מכובד לחברה במעמדה של גוגל..