לאחר תקופה ארוכה במהלכה בחרה להימנע לחלוטין מהצגת תכנים מסחריים שלא בעמודי תוצאות החיפוש, החלה גוגל (Google) להציג פרסומות בתוך תזרים העדכונים (Discover Feed) המופיע במסך הראשי של אפליקציית החיפוש הרשמית שלה למכשירי אנדרואיד ובחלק מהמכשירים התזרים מוצג כחלק אינטגרלי ממסכי הבית. תזרים זה מציג עדכוני חדשות ומאמרים מתוך אתרים בהם מרבה המשתמש לבקר כמו גם מידע שימושי של המסייעת Google Assistant, אולם כעת ישולבו בו גם מסרים פרסומיים שונים.

הפרסומות מובחנות מתכני התזרים הרגילים ברקע ועיצוב שונה. חלקן מציגות מאמר בודד שאותו מבקש המפרסם לקדם, ואחרות גלריית תמונות של מוצרים שונים עם קישור לרכישה מהירה. פרסומות מסוגים אלו צפויות להופיע במגוון שירותים אחרים של גוגל, בהם תוצאות חיפוש ביוטיוב (YouTube) ובגוגל תמונות (Google Images), וגם בשירות הדואר האלקטרוני הפופולרי Gmail.

לפי הודעתה של גוגל, צפויות הפרסומות להשתלב בתזרים העדכונים של רוב משתמשיה עד סוף השנה הנוכחית, אולם לפי הדיווחים הפצת העדכון מהירה במיוחד הפעם, ומשתמשים רבים בארה״ב כבר יכולים לראות את הפרסומות החדשות בתזרים העדכונים שלהם. התגובות, שלא במפתיע, שליליות למדי בדרך כלל – אולם כחברת פרסום, גוגל לא יכלה כנראה להימנע לחלוטין ממכירת שטחים פרסומיים בעמוד האחד הנצפה והחשוב ביותר באפליקציה שלה.