גוגל (Google) הודיעה על יוזמה חדשה בשם The Accelerated Mobile Pages (או בקיצור AMP) שהיא עובדת עליו בימים אלה. הפרויקט, בדומה לאפשרות האצת הגלישה בפייסבוק (Instant Articles) ואפליקציית News של אפל, משתמש למעשה בפורמט ייעודי המכונה AMP HTML כדי להציג דפי אינטרנט בצורה מהירה, חלקה ומותאמת יותר. כך עמודי אינטרנט יוצגו בממשק משתמש מיוחד אשר ייטען מהר יותר (כחצי שנייה בלבד לעומת 3 שניות כיום בממוצע) ויאפשר תצוגה מלאה וממוקדת ישירות מתוך מנוע החיפוש.
לצורך כך עובדת גוגל עם כמה מהאתרים הגדולים ביותר באינטרנט, המתאמים את האתרים שלהם לתצוגה החדשה. ביניהם: BBC, BuzzFeed, Condé Nast, Financial Times, The Guardian, Hearst, The New York Times, The Telegraph, Vox Media, The Wall Street Journal, The Washington Post ועוד.
יחד עם זאת, גוגל כבר הודיעה כי היא תאפשר להציג פרסומות בצורה מוגבלת שיותאמו לתוכן ולא יפגעו במהירות הגלישה ושאין לה שום כוונה “להרוויח” מהפרויקט שכן היא תאפשר שימוש בפרסומות צד שלישי. היא אף הבהירה כי דפי אינטרנט שישתמשו בפורמט החדש לא יקבלו העדפה מסוימת בתוצאות החיפוש שלה, אך ייתכן אבל שזה יקרה בצורה עקיפה בכל זאת, משום שמנוע החיפוש של גוגל מעדיף באופן אוטמטי אתרים שנטענים מהר יותר.
בעלי האתרים יוכלו לקרוא עוד על הפיתוח והשינויים הנדרשים ב-github ובאתר הפרויקט.